Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Vanavond ga ik het nog één keer proberen

5 reacties

Vanavond ga ik het nog één keer proberen…………… HARDLOPEN

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Gewoon een beweeglijk type. Stil zitten is geen optie. Ja een avondje maar dan moet er ook nog iets te zien zijn op tv. Anders lukt het gewoon niet.Sporten heb ik ook al bijna mijn hele leven gedaan. Diverse sporten heb ik beoefend en diverse beoefen ik nu nog.  Dit jaar voor de 2e keer de vierdaagse gelopen. En dat is nu het probleem. Wandelen voor je conditie gaat enorm veel tijd in zitten. Hardlopen gaat ook tijd in zitten maar minder. Dacht ik. Daar komt bij dat ik al diverse malen geprobeerd heb om te gaan hardlopen, lang voordat het zo’n hype is als nu. Waarom ik het nooit volgehouden heb? Joost mag het weten. En nu wil ik het nog één keer proberen. Voor mijn gevoel is het nu of nooit (meer). Waarom ga je er dan over schrijven zul je vragen. Ten eerste omdat ik zelf enthousiast ben over sporten en misschien andere kan inspireren. En de vraag rees bij mij op, hoe ga je met sporten om naarmate je ouder wordt. We weten allemaal het wetenschappelijke antwoord hier wel op, maar hoe gaat het in de praktijk? Misschien eens een ander onderwerp wat ook interessant is om te volgen.

Je begrijpt, wordt vervolgd.

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

5 thoughts on “Vanavond ga ik het nog één keer proberen

  1. Ik zag dat je mijn blog bent gaan volgen. Leuk en welkom. Zat even dit stukje bij je te lezen. Ja hardlopen is nooit mijn ding geweest. Ik loop wel graag, niet zo ver als zij en momenteel na een val wat last van mijn knie. Maar fietsen gaat gelukkig nog steeds goed en ga iedere dag of minimaal 5x per week wel zo.n 20 km fietsen.Denk dat bewegen zeker als je ouder wordt heel goed is.

    Liked by 1 persoon

    • Hallo Anneke,
      Leuk kennis met je te maken. Jij hebt me over de schreef gehaald om te gaan bloggen. 2 jaar terug wilde ik er al aan beginnen toen ik de 4-daagse ging lopen. Maar ik durfde niet. Na het lezen van jouw stukje in de Nestor en het lezen van je blog dacht ik. En nu ga ik er aan beginnen. Vergeleken bij jou is het nog niets. Maar ik hoop dat het net zo leuk en soms ook leerzaam zal worden als jouw blog.
      We houden elkaar in de gaten.
      Groeten AnneMarie

      Like

      • O wat leuk om te lezen zeg. Iedereen heeft een eigen manier van bloggen, interesses en verhalen. Dat maakt bloggen zo leuk. In het begin had ik nooit reacties maar dat groeit vaak via via andere blogs, ik zal je op mijn blogrol plaatsen. Veel succes er mee.

        Liked by 1 persoon

  2. Pingback: 10 km. hardgelopen | Bewegen en nog veel meer

  3. Pingback: Wat nou als ik ingeloot wordt? | Bewegen en nog veel meer

Geef een reactie

