Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Week 4, hardlopen

Een reactie plaatsen

Zaterdagochtend hardloop training mee gedaan met de club. Voor mij de eerste keer op zaterdag. De trainer begon met een opwekkend bericht. We moeten doorpakken. 17 november is het de bedoeling dat we 3 km. achter elkaar kunnen hardlopen. Daar moeten we dus eventjes hard aan werken. Dit gaat wel ten kosten van wat leden zoals jullie zien. De opkomst wordt duidelijk minder. Het lijkt mij ook best wel pittig als je van de bank af komt en daarvoor in jaren niet gesport hebt, alleen in de auto hebt gezeten om je boodschapjes te doen en 5 dagen in de week achter een bureau zit.

Ook heeft hij ons bijgepraat wat betreft eten en drinken. Een sneetje brood voor het sporten kan geen kwaad maar veel meer dan dat gaat niet. Dan moet je minimaal 2 uur voor het sporten eten of achteraf eten.  Alleen een klein hapje kan dus. Drinken moet. Hydrateren zoals ze dat in sportjargon noemen, maar voorlopig is het niet nodig dat wij isotone en/of hypotone drank gaan gebruiken. Dat heb je pas nodig als het hardlopen de vorm van een duursport aan gaat nemen. Wij kunnen voorlopig nog wel even een slok water nemen. Ook weer niet te veel natuurlijk want dan loop je weer met een klotsende buik.

Toen we van start gingen sloten er gelukkig toch nog wat leden aan. Het was stralend weer en ondanks de woorden van de trainer hadden we er allemaal zin in. Ze besteden veel aandacht aan de warming up. Diverse oefeningen moeten we doen. Er zit ook bijna iedere keer weer een nieuwe bij. Vanmorgen 4 x hardgelopen telkens met 2 minuten pauze. De langste die we hard gelopen hebben was 8 minuten. Een goede cooling down en de klus was weer geklaard.

Maar zaterdagmiddag dacht ik toch wel eventjes, oh nee hè. Moet ik maandag alweer hardlopen? Ik heb nog iets meer dan 48 uur om te herstellen. Gaat dat lukken???

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

Geef een reactie

