Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Dierenbescherming

1 reactie

Featured imageDeze week is het de collecteweek van de dierenbescherming. Vorig jaar hebben ze me weten te strikken om ook collecte te lopen voor de dierenbescherming. Nu had ik al wat ervaring met collecteren dus ik heb aangegeven wel te willen lopen maar alleen de straten bij mij in de buurt behalve………… Natuurlijk werd dat gehonoreerd, want collectanten zijn schaars en helemaal voor een doel als dit. Pink Ribbon bijvoorbeeld lopen mensen warmer voor om te collecteren. Maar de dierenbescherming heb ik toch wel wat mee. Ik draag maandelijks iets bij. Maar ja je kunt natuurlijk niet je hele salaris storten. Het is altijd te weinig. Er is altijd geld tekort zoals bij alle goede doelen. Dan maar op een andere manier mijn steentje bijdragen door middel van collecteren.

Gisteravond een straat gedaan, vanavond nog één en morgen nog een klein straatje en dan zit het er weer op. Maar vanavond ging het helemaal mis. Soms zijn de paden wat onduidelijk, waarlangs moet je nu lopen? En dat deed ik vanavond dus helemaal verkeerd. Ik liep bij mensen langs het raam en voor ik op de bel drukte zag ik nog net op tijd een briefje hangen.

IK KOOP NIETS AAN DE DEUR. IK WIL MIJN GELD NIET KWIJT. IK WIL NIET MET GOD PRATEN. DUS BLIJF VAN MIJN BEL AF.

Pfff net op tijd dacht ik. Ja niet dus. Mijnheer rukte de deur voor mijn neus open en voordat hij iets kon zeggen zei ik al, “Ik heb niet op uw bel gedrukt”. “NEE omdat ik je voor was. Vind je het normaal om voor mijn raam langs te lopen? Nou geef eens antwoord”. Echt je staat perplex. Wat een onvriendelijkheid zeg, enorm. Ik heb staan denken om te vertellen dat ik zijn pad erg onduidelijk vond maar bedacht om deze discussie gewoon niet aan te gaan. Dat heb ik hem ook gezegd, niet met hem te willen discussiëren. Jammer, zo had hij geen vat op me. Maar toen maakte ik de vergissing om van zijn pad op het paadje van de buren te stappen. Dat was ook al zo onduidelijk. Alleen aan de kleur van de stenen kon je zien dat het van de buren was. Geen hekje niets. Waarop hij nog meer commentaar had. Ik begreep niet eens wat hij nou precies wilde. Hoe ik moest lopen. Geen idee. En maar brullen tegen me. Zijn vrouw stond het hele tafereel met een boos gezicht achter het raam van de huiskamer te volgen. Ik heb hem alleen maar aan staan kijken, wat moet je ook. Mijnheer droop weer af. Gelukkig voordat de buurvrouw open deed. Konden we tenminste een normaal gesprek voeren zonder dat haar buurman er tussen door stond te brullen.

Ondanks alles ben ik wel meer dan 2 uur aan de wandel geweest. Kijk dat is positief. Bewegen hé. De collectebus begint al lekker zwaar te worden. Ook dat geeft een goed gevoel. Morgen nog een klein uurtje en dan kan ik het weer laten rusten voor een jaar. Natuurlijk ga ik volgend jaar weer collecteren. Zijn huis sla ik wel over. Ik vergeet echt niet meer waar hij woont.

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Featured imageFeatured image

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

One thought on “Dierenbescherming

  1. Wat een lomperik zeg, ik heb in de kamer altijd een potje staan, ik geef aan alle collectes een paar euro alleen al omdat ik zoveel respect heb voor die mensen die dat doen.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

