Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Trainingsrondje van vanmorgen

2 reacties

Aanstaande zaterdag kan ik niet mee trainen met de club. Dat gebeurd soms. Dan heb je gewoon iets anders. Maar volgende week moet er wel de 3 km. run gedaan worden. Dat betekent wel dat er even extra getraind worden. Vanmorgen had ik eventjes tijd om te gaan. Lekker muziekje op, warming up oefeningen gedaan en vlammen. Maar helaas. Dat vlammen ging niet helemaal op. De laatste 2,5 minuut kon niet meer volhouden. Het ging echt niet meer. Afgelopen maandag ging het prima, maar nu was de pap helemaal op. De lucht was ook erg vochtig en ik hoor Lotte ook wel eens zeggen dat het zwaar was omdat de luchtvochtigheid hoog was. Ik geloof het graag natuurlijk. Een mooi excuus waarom ik het niet vol kon houden. Of kwam het toch omdat ik er bijna bij neer viel. Omdat ik nogal eens met opgetrokken schouders loop moet je leren ontspannen te lopen. Armen losjes, recht vooruit kijken en geen dubbeltjes zoeken. Zo moet het. Volledig geconcentreerd op het lopen begon ik te vallen. Toch nog zo’n verrekte wortel over het hoofd gezien. Ik leek wel een zwaan die aan het opstijgen was. Het lichaam voorover, hoofd fier omhoog en met gestrekte nek. Druk klapwiekend met de armen en de benen al peddelend over het bospad. Zo vloog ik door het bos. Maar ik heb het droog gehouden. Uiteindelijk vond ik mijn evenwicht weer en kon weer verder hardlopen. Eigenlijk vind ik het best knap dat ik me staande heb weten te houden. Wel voelde ik hier en daar wat spieren tegenstribbelen. Het is behoorlijk hard werken om overeind te blijven als je zo’n wortel over het hoofd ziet.Featured image

Featured image

En dan komt er een nieuw bericht van een mede blogger/hardloper binnen. Hij loopt 18 oktober zijn eerste marathon. De Marathon van Amsterdam. De dag ervoor moet ik mijn 3 km. run doen. Hij schrijft hoe hij na deze wedstrijd toeleeft en traint. Met de nodige slapeloze nachten, stress en twijfels. Waar heb ik het dan in vredesnaam over. Mijn run is niets vergeleken met die van hem. Een marathon is 42.195 km. Wat stelt die 3 km. van mij dan voor. Hoofd koel houden en je niet gek laten maken als het een keer niet lukt. Straks hoop ik ook hardlopend door de bossen en velden te gaan. Af en toe zwevend als een zwaan over mijn pad, om daarna met opgeheven hoofd weer verder te gaan.

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

2 thoughts on “Trainingsrondje van vanmorgen

  1. Ja ik hou helemaal niet van hardlopen, hou het maar op fietsen. Ook heerlijk en toch in beweging. Mooie foto’s.

    Liked by 1 persoon

  2. Je niet vergelijken met anderen, die 3 km is ook al goed! Je bent al goed op weg 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

