Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Druk in mijn hoofd, hardlopen of toch iets anders

Een reactie plaatsen

Kennen jullie dat. Van alles willen doen en dat ook doen maar het gevoel hebben nog niet genoeg gedaan te hebben. Wat dat betreft is het lekker dat het weer winter wordt. Kun je aan al die klusjes beginnen waarbij je thuis moet zijn. Fotoboek maken, winterkleding uitzoeken en vooraan leggen in de kast. Kleding winter klaar maken enz. enz. Kleding winter klaar maken om maar eens wat te noemen. Lotte heeft er een jas hangen met een enorme capuchon. De capuchon is zo groot dat je de jas nooit aantrekt. En die moest eraf. Die capuchon dan. Als het niet goed zou lukken ook geen probleem. Ze trekt de jas met capuchon toch niet aan. Dus ik gisteren achter de naaimachine en zowaar het lukte best goed. Lotte blij, ik blij. Nog even een rits vervangen en de herstelklussen waren klaar. Ja dat dacht je dus. Trek ik vanmorgen een donkere spijkerbroek uit de kast en wat zie ik. Een scheur op de kont bij de zak. Oh nee hè. Dan de volgende broek maar. Daar zat een nog grotere scheur in. Op precies de zelfde plaats. Daar kan ik nou zo verdrietig van worden. Het zijn wel m’n lievelingsbroeken. Dus oud en daardoor misschien wat slijtage, dunne stof? Ik weet het niet maar heb ook geen zin in nieuwe broeken. Dus dat wordt nog meer verstelwerk en ik heb helemaal geen tijd. Ik moet hardlopen, jongens kom op. Klaar met al dat werk. Ik moet hardlopen. Aanstaande zaterdag is mijn toets, test, 3 kilometer run. Stress, stress. Wat een gedoe zeg. Blij als de zaterdag voorbij is. En let wel, ik ben dan geen Start to Run meisje meer maar een HARDLOPER. Na zaterdag durf ik dat dan eindelijk van mezelf te zeggen.

16.00 uur. Zo even hardgelopen, huiswerk voor deze week gedaan. Eerst een poosje zitten wachten tot de regen op zou houden maar dat doet het natuurlijk niet als je weg wilt. Dan maar met iets regen. Gelukkig stopte de regen helemaal onderweg. Dat was boffen. We hebben niet zoveel huiswerk voor deze week. Rust is ook trainen en zaterdag zullen we moeten laten zien wat we kunnen. Dus een beetje rustige training. Maar wel lekker. En nu maar zien of mijn hoofd ook tot rust wil komen. Het fotoboek van de vierdaagse heb ik af nu nog één die af moet. En daar ben ik al behoorlijk mee gevorderd. Straks nog even aan werken en dan lekker op de bank, TV kijken, Inspector George Gently. Beetje slome film zoals ik ze noem maar vaak wel met mooie Engelse plaatjes om naar te kijken. Het moet ook niet al te spannend worden want dan slaap ik helemaal niet meer. Hopen dat ik morgenochtend niet weer om 5.00 uur wakker ben. Hoezo druk in mijn hoofd. Komt dat nu echt alleen maar van dat hardlopen?

Featured image

Markthal in Rotterdam

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

Geef een reactie

