Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Yes, yes, yes, de hardloopproef gehaald.

Een reactie plaatsen

Jullie snappen het al. Vanmorgen heb ik de Finishloop van de Start to Run cursus gehaald. Iedereen trouwens. We zijn best trots met z’n allen. 7 weken hebben we getraind en nu hebben we onze proef doorstaan en kunnen we weer verder. Ik had vanmorgen ook best wel weer zin om te gaan hardlopen. Gisteravond kon ik niet direct de slaap te pakken krijgen maar erg lang heb ik niet wakker gelegen. De hele nacht doorgeslapen en vanmorgen om 7.00 uur wakker. Trouwens dat is ook één van de redenen waarom ik actief wil zijn. Soms slaap ik zo vreselijk slecht. Zelf heb ik het idee dat ik dan helemaal niet moe ben. Er zijn dagen dat je zo weinig beweging krijgt. En volgens mij helpt het zeer zeker wel. Een actiever leven. Ik ben om 8.00 uur opgestaan heb even gegeten, me aangekleed en naar de club gegaan.

Nadat iedereen er was werden we al even bijgepraat over hoe het zou gaan waarna we naar het bos gingen om aan de warming up te beginnen. Na de warming up werd het parcours besproken, welke route we moesten lopen en wat we e.v.onderweg tegen konden komen. Ze zijn n.m. bezig met onderhoud van het bos en zodoende kunnen er hier een daar takken liggen en behoorlijk mul zand. Er werd wel geruststellend bij verteld dat de trainers mee lopen en ons zullen waarschuwen als we de obstakels tegen komen. Pffff gelukkig want ik was bang dat ik eigenlijk helemaal geen tijd had om daar op te letten.  Nadat het parcours besproken was konden we gaan. De tijd werd ook nog bij gehouden voor ons.  Wanneer je over de finish kwam kreeg je gelijk je eindtijd te horen.

Wij van start. Naar mijn idee is het wel een tactisch parcours wat er gelopen word. Het gaat namelijk de eerste anderhalve kilometer redelijk omhoog waarna je daarna eigenlijk alleen nog maar naar beneden loopt. Niet dat we hier nu zulke grote heuvels hebben maar het scheelt toch wel. Als je naar beneden loopt dan hou je het gewoon langer vol. Onderweg werd er geroepen of we al een kilometer gelopen hadden en natuurlijk ook wanneer we de tweede hadden gelopen. Op een gegeven moment stonden er weer ergens een paar trainers te roepen, we moesten linksaf en dat het nog maar 100 meter was. Nee, meen je dat echt? Nu al!!!!  Bij de finish stond er publiek ons op te wachten. Familie maar ook leden van de club. Klappend en juichend werden we binnen gehaald. Het leek net een echte wedstrijd.

In het clubhuis kregen we een certificaat en een speech, dat we toch echt wel een toffe groep zijn. De eerste die binnen kwam had harder gelopen dan bij de vorige Start to Run cursus en de laatste de finishte was ook sneller dan bij de vorige Start to Run cursus. Tijdens de training hadden ze hun lessen aangepast omdat het zo lekker liep met onze groep. Zij wisten al dat we het allemaal zouden gaan halen. Er zijn 25 mensen die door gaan met trainen. De 5 kilometer groep worden we dan en daar waren ze heel tevreden over. Iedereen happy dus. Maandagavond gaan we het weer proberen, tot ongeveer half december en dan hebben we de volgende proef. 5 kilometer hard lopen.

Featured imageFeatured image

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

Geef een reactie

