Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Wenen

Een reactie plaatsen

Afgelopen woensdag tot en met zondag zijn we met vrienden naar Wenen geweest. Woensdagochtend om 07.00 uur vliegen en zondagavond om 20.05 uur weer terug vliegen. Dat zijn toch bijna wel 5 hele dagen. Woensdagochtend zijn we om 03.00 uur vertrokken om onze vrienden op te halen en om 11.30 uur waren we in ons hotel. 8½ uur onderweg geweest. In Wenen zijn we van en naar het vliegveld met de trein gegaan. Als het iets dichterbij was geweest zou je kunnen overwegen om de auto te nemen. Maar in dit geval hebben we gekozen voor het vliegtuig. Daar aangekomen snel onze bagage in de hotelkamer gedumpt en gelijk maar aan de Wienerschnitzel gegaan. Na die 8½ uur reizen lustten we eigenlijk best wel wat.  In het vliegtuig krijg je ook niet veel bijzonders meer. Een kopje koffie of thee met een lekker koekje. Dat is het dan.P1030459

Na de schnitzel zijn we de omgeving gaan verkennen. Kijken hoe het openbaar vervoer werkt, hoeveel het kost en welke kant we op moeten als we richting de stad willen. Gewapend met een kaart en de beste wandel schoenen zijn we vertrokken. Het openbaar vervoer viel in prijs nog wel mee €16,20 voor een weekkaart en dan kon je van de tram en de metro gebruik maken. Oké dat doen we morgen dan wel. Nu is de dag al bijna voorbij. Rond gewandeld ons georiënteerd en ‘s-avonds naar de Italiaan weer lekker gegeten. Ja als je ook vanaf 2.30 uur in touw bent dan kun je makkelijk 2 maal een warme maaltijd aan. Of het goed is voor de calorieën weet ik niet. Daarna redelijk op tijd naar bed. Het was nu wel genoeg geweest.

Woensdag hebben we weer de wandelschoenen aan getrokken en er op uit gegaan. Het programma volgend wat Wim samengesteld had. Alle wensen van ons waren erin verwerkt. Dus iedereen zou zien wat hij of zij graag wilde. Terwijl we zo aan de wandel waren hebben we besloten om alles zo veel mogelijk te voet af te leggen. Als je met de metro gaat zie je ook niets. Je gaat hier onder de grond en daar kom je weer boven de grond wat daar tussenin is mis je dan wel. P1040007Tot de laatste dag volgehouden om wandelend de stad door te gaan. Ik denk dat we ongeveer 75 tot 80 km. gelopen hebben. En wat hebben we dan gezien?  Veel kerken,  o.a. Maria Hilferkirche, Stephansdom, Pfarre Votivkirche, St. Peterskirche en nog een aantal waar ik de naam niet eens meer van weet. In de St. Peterskirche hebben we nog een concert bijgewoond van het Requiem van Mozart. We zijn op de Naschmarkt geweest in het Park Prater, de beroemde bibliotheek van Wenen op Slot Belvedere. Het Hundertwasserhaus hebben we gezien en later ook nog een energiecentrale door Hundertwasser ontworpen. Veel heel veel dus. Ik hoop deze winter nog wat foto’s op mijn site van Wenen te plaatsen. Maar eerst moeten de foto’s uitgezocht worden. Dat moeten jullie nog maar even tegoed houden van me.

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.