Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Horaloop 5 km.

Een reactie plaatsen

Gisteravond toen we koffie zaten te drinken met een stukje zelfgemaakt gevuld speculaas drong het ineens tot me door. Wat heb ik eigenlijk gedaan? Ben je daar wel aan toe? Wat heb ik dan gedaan? Ik heb me opgegeven voor de Horaloop van 5 km. Je geeft jezelf op (samen met Lotte) in een overmoedige bui, en als je de bevestiging dan binnen hebt dringt het pas tot je door. Zo gaat het toch vaak? Opgegeven, betaald, je kunt niet meer terug en dan komen de twijfels. Wie kent het niet. Die dag is er geen training bij de atletiekvereniging en dan zou ik zomaar een zaterdag over hebben. Geen training, geen wandeltocht voor de boeg niets. Gisteren op de training vroeg iemand aan me of ik me ook opgegeven had. Nee eigenlijk niet. Hoezo dan? De Horaloop is zaterdag 28 november en dan is er geen training. Oh, wat is dat nou geen training. Dan moet er toch iets anders voor in de plaats komen en wat is er dan het meest voor de hand liggende, meedoen aan deze loop. Afgelopen maandagavond hebben we de afstand van 5 km. tenslotte al bijna afgelegd. Nog een paar weken training erbij en het zou moeten lukken.

De afstanden zijn 5 km., 10 km. en 10 Miles ofwel 16,1 km. Er word gebruikt gemaakt van groene of gele chips van Mylaps Championchip om je tijd te registreren. Er zit verschil in een groene of een gele chip maar tijd registreren doen ze allebei. Als je interesse hebt kun je nalezen op de site Horaloop/tijdregistratie. Zelf heb ik een groene chip aangeschaft. Dat is de goedkoopste en je betaald daarna nog  € 1,25 bij iedere loop/wedstrijd waaraan je meedoet. Op deze manier kun je ook zien of je tijd verbeterd is ten opzichte van het vorige jaar of vorige 5 km. Maar niet ieder parcours is natuurlijk het zelfde. Deze Horaloop is redelijk heuvelachtig heb ik al gelezen. We kennen het al wel een beetje want we trainen daar iedere week. Alleen niet alle heuvels bestormen we dan. Zover komen we nog niet. Best wel spannend. Waar ben ik in vredes naam aan begonnen. Maar zoals ik al zei, in een overmoedige bui!!!!

Er wordt veel gedaan aan corsetraining. Buikspieroefeningen, opdrukken – krachttraining om de rugspieren te trainen, oefeningen om de beenspieren te sterken. Goed te volgen tot nu toe en leuk om te doen mag ik wel zeggen enz.  Met mijn rug gaat het steeds beter. Misschien ook wel door de oefeningen. Nu doet mijn knie nog een beetje pijn. Zien of ze die ook nog pijnloos kunnen krijgen met al die power yoga oefeningen.
Featured image

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

Geef een reactie

