Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

7 – Heuvelenloop

Een reactie plaatsen

Aanstaande zondag is het dan zover. Lotte gaat de 7 – Heuvelenloop lopen. Ze had zich opgegeven en zoals dat dan toch vaak gaat, raakte ze geblesseerd tijdens de training voor deze loop. Snel naar de fysiotherapeut kijken of hij het nog goed kan krijgen voor die tijd. Door zo’n blessure raak je natuurlijk behoorlijk gedemotiveerd. In zak en as. De fysiotherapeut wist er gelukkig wel raad mee. Oefeningen meegekregen en volgende week weer terug komen. Die oefeningen werden trouw opgevolgd. De week daarop weer andere oefeningen mee. Ook die werden trouw gedaan. Ze werkte zo hard aan haar herstel dat de spieren die extra getraind moesten worden de overhand begonnen te nemen en tegen haar gingen werken. Misschien iets minder fanatiek de oefeningen doen dan maar. Ondertussen werd er natuurlijk ook het hardlopen getraind. Druk programma dus. Doordat het herstel redelijk snel ging begon er weer hoop aan de horizon te gloren. En nu is het vertrouwen in haar lijf weer terug en gaat ze er helemaal voor zondag.

Ze heeft de kleur paars en dat is de laatste startersgroep. Er zijn wel 7 kleuren. De eerste kleur start op 13.00 uur en de laatste kleur om 14.00 uur. Bij 35.000 starters kun je natuurlijk niet allemaal tegelijk om 13.00 uur starten. Je tijd wordt ook weer bij gehouden door middel van Mylaps Bib Tag registratie. Wij wisten ook nergens van wat betreft wedstrijden bij hardlopen dus voor ons is alles nieuw. En ik denk dat vele met ons er nooit bij nagedacht hebben hoe dat nu eigenlijk in zijn werk gaat bij dit soort evenementen.

Maar wat me nu ineens opvalt is wat voor soort evenement dit is in hardloop land. We wonen in de buurt van Nijmegen, en kennen de Nijmeegse 4-daagse wat we maar heel gewoon vinden. Nou ja gewoon. De 4-daagse in Nijmegen is een behoorlijke happening maar zolang ik me kan herinneren wordt deze gehouden en horen en zien wij er altijd best wel veel van. En nu deze 7-Heuvelenloop. Opeens kwam ik op Facebook allemaal startnummers tegen van de 7-Heuvelenloop. Ik werd er gek van. Mijn hele tijdlijn  zat er vol mee. Ik moest zoeken naar ander nieuws tussen al die startnummers met voornamen. En gisteravond zag ik ineens dat een mede blogger die ook in New York is geweest voor de Marathon van New York, de kleur groen heeft voor de 7-Heuvelenloop. Van meer bloggers zie ik stukjes over de 7-Heuvelenloop langs komen. Oeps dat hadden we dus niet in de gaten dat de koorts zo op begint te lopen voor dit evenement.

Ik moet zeggen dat we inmiddels ook behoorlijk opgewonden beginnen te raken voor aanstaande zondag. Ik ga met Lotte mee. Als coach, tassen drager, verzorgster, fotograaf, publiek en wat al niet meer. En Lotte, die had allang de kriebels in de benen. Die kriebels mag ze er zondag lekker uit lopen. Hopelijk laat de blessure haar met rust zodat ze hem helemaal uit kan lopen. Naderhand komt Wim ons ophalen met de auto, lekker relaxed terug. Het feest is helemaal compleet. We hebben het virus te pakken.

Featured image

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

Geef een reactie

