Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

7-Heuvelenloop

Een reactie plaatsen

Lotte heeft  afgelopen zondag de 7 – Heuvelenloop gelopen. En met succes. Wat een super dag was het zeg. Om 11.48 uur zijn we met de trein richting Nijmegen vertrokken. Op het perron was het al gezellig druk. Gek maar we zagen allemaal mensen in sportkleding. Toen de trein het station binnenreed dacht ik heel even dat hij door zou rijden. Er kwam geen eind aan die trein. Hij was zo lang dat hij wel door moest rijden anders kon je niet in de laatste wagon stappen. In de trein was het behoorlijk druk en weer allemaal mensen in sportkleding. De stemming zat er al goed in. Het leek wel of heel Nederland naar Nijmegen ging.

Thuis regende het pijpenstelen toen we vertrokken maar aangekomen in Nijmegen was de regen gelukkig gestopt. Niet echt prettig als het zo plenst wanneer je starten moet voor een run van 15 km. Eerst even het t-shirtje ophalen van de 7-Heuvelenloop. Ik zag al een dame met blauwe nagellak en snapte de kleur niet echt, maar toen ik het shirtje zag begreep ik wel waarom, blauwe nagellak.

Vervolgens liep je vanzelf door “de Expo” heen. Eigenlijk een kleine overdekte markt waar allerhande artikelen wat betreft hardlopen verkocht werd. Ik zag zelfs een stand met sportbeha’s en met pashokje. Het zag eruit als een pashokje van 2 douchegordijnen, niet echt comfortabel leek mij om daar een behaatje te gaan staan passen. Maar goed, het zal toch wel gebruikt worden anders was de voorziening er waarschijnlijk niet.

Inmiddels was het tijd om de aangegeven parkeergarage op te zoeken waar Lotte zich kon omkleden. Ze gebruiken daar diverse (kleine) parkeergarages voor. Garages van o.a. de Rabobank, ABN-AMRO en Randstad. Ingericht met houten banken en tafels waaraan je even zitten kon om je om te kleden. Of ze er ook verwarming hadden staan was me niet duidelijk maar het was er lekker warm. Er werd ook warme drank verkocht wat later erg fijn bleek te zijn. De lopers komen best wel een beetje verkleumd terug en dan is een beker warme chocomelk, koffie of thee best wel lekker.

P1040730

Na het omkleden moesten we nog een paar straten verder wandelen naar het startvlak. Dit was en stukje straat wat direct aansloot op het parcours van de 7-Heuvelenloop. De straat was verdeeld in kleuren en voor iedere kleur stond een hek. Op het aangegeven tijdstip werd het hek verwijderd en konden de lopers van start gaan. Het deed me allemaal nogal aan de 4-daagse denken. Erg gezellig en goed georganiseerd. Alleen met de 4-daagse is het weer anders dan nu in november. Moet zeggen dat het dan toch iets gezelliger aandoet tijdens de 4-daagse. Maar om hard te lopen was dit weer prima. Je loopt jezelf behoorlijk warm  en als het te warm is kun je je hitte niet kwijt. Alleen als je moet wachten is het niet zo aangenaam met deze temperaturen.

Lotte had met haar groep de één na laatste starttijd. Vijf minuten later werd het hek verwijderd en konden ze van start gaan. Ik heb haar over de startlijn zien gaan en dat was het dan. Nu maar wachten tot ze weer terug kwam. Omdat ze een blessure opgelopen had was het nog best wel spannend of ze het halen ging. De fysiotherapeut vond het eigenlijk iets te vroeg om al mee te doen aan deze wedstrijd. Maar ja je geeft jezelf op en in de tussentijd raak je geblesseerd. Ik denk dat iedereen wel probeert te gaan als het maar enigszins kan.

Intussen ben ik ergens koffie gaan drinken zo langzamerhand was ik daar wel aan toe. Tjonge wat was het daar druk. Ik wilde graag een cappuccino, dat kon maar warme dranken duurde langer voor ze door kwamen. Dan maar even wachten. Het was me nog te vroeg en te koud voor een glas wijn brrr. De ondernemers spinnen goed garen bij dit soort evenementen. Het bleef er maar af en aan lopen.

Een uurtje later ben ik naar de finish gegaan om Lotte weer binnen te zien komen. Ze verwachtte ongeveer anderhalf uur later terug te zijn. Daar bij de finish realiseerde ik me ineens dat ze het waarschijnlijk zou gaan redden die 15 km. Anders had ik al lang een telefoontje van haar gehad dat ze uitgevallen was. Mijn horloge gaf aan dat het nog ongeveer 10 min zou duren voordat ze binnen kwam. Die laatste kilometers ging ze redden bedacht ik. Nu zal ze niet meer uitvallen.

P1040777

En ik maar turen daar bij die finish. Hoop dat ik haar niet mis voor de foto. Gaat ineens mijn telefoon. Shit Lotte gemist. Ze is er al. En jawel hoor. Het was haar gelukt. Een eind verder op een kruispunt stond ze al te wachten. Helemaal blij stond te stralen in haar natte pakkie en natte haren. Het laatste kwartier was het toch nog weer iets gaan regenen. En moeder supertrots op haar dochter. Goed gedaan Lotte. Ondanks haar blessure een mooie tijd gelopen van 1.30.10 uur.

Terug hebben we met de trein gepakt tot Lent waar Wim ons op stond te wachten. Om het feest helemaal compleet te maken zijn we door gereden naar Duitsland waar we een heerlijke Jäger Schnitzel mit Brat Kartoffeln gegeten hebben. Nu moet ze zoals iedereen herstellen van dit avontuur. En dat herstel gaat sneller dan verwacht. Dat geeft weer moed, veel moed. Want volgend jaar gaan we samen hé Mam?

P1040824

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

Geef een reactie

