Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Minimaliseren

2 reacties

Deze week valt er weinig te bewegen. Wim is jarig. Er moet gepoetst, gebakken en gekookt worden. Nu dus even geen gewandel. We zijn nog wel één keer wezen golfen en gisteravond heb ik nog samen met Lotte een stukje hard gelopen. Maar verder gewoon thuis blijven en doen wat je moet doen. Door deze verjaardag liep ik wel te denken over minimaliseren. Denk even met me mee!

Minimaliseren – minder is meer. Dat is de hype op het moment. Ook een beetje geboren uit de afgelopen crisis denk ik. Maar naar mijn idee helemaal niet zo’n slechte hype. Ik probeer er ook iets mee te doen. Ik heb al diverse kasten onderhanden genomen. En dat voelt heerlijk. Maar het is toch redelijk betrekkelijk. Ik volg op facebook de groep minimaliseren kun je leren. Heel leerzaam hoor maar het gaat mij nogal eens een beetje te ver. Keukenkastjes die opgeruimd worden en dan met een minimum aan koffiekopjes, bordjes, glazen gevuld zijn. Al het servies en bestek wordt onderhanden genomen. Zo gaan alle wijn glazen, bierglazen en dergelijke de deur uit omdat er in het desbetreffende gezin niemand alcohol drinkt. Als er visite komt moeten ze zelf maar hun wijnglazen meenemen. Of ze gaan de wijnglazen bij de buren halen. Als mijn buren steeds mijn wijnglazen en of bierglazen zouden komen halen gaf ik ze een goedkoop setje van de Xenos cadeau. Sneu toch dat ze het steeds moeten komen lenen. Als ze zo arm zijn krijgen ze van mij wel een paar glazen. Ook kan er bij deze minimalisten niet meer dan 4 personen op visite komen omdat ze nog maar 6 stuks koffiebekers en theeglazen hebben.

Als ik dit lees dan vraag ik me wel af hebben deze mensen wel vrienden of familie? Ik kan werkelijk geen koffie bekers, theeglazen, gebakbordjes enz. minimaliseren. Als wij een verjaardag hebben wordt deze met veel familie en vrienden gevierd. Met als gevolg dat al het servies te voorschijn gehaald en gebruikt wordt. Als onze visite zelf hun koffiebekers mee moeten nemen  zal familie en vriendenkring ook vanzelf geminimaliseerd worden. En dan zit je weer fout bij de gedachte dat we veel te individualistisch zijn en we meer voor elkaar moeten zorgen. Er zit nogal wat tegenstrijdigheden in dat minimaliseren. Het kan vaak heus wel wat minder maar je moet niet minimaal je hoofd gebruiken als je aan het minimaliseren gaat. Het zal mij tenminste niet in dank afgenomen worden als ik de visite vraag zelf hun wijnglazen mee te nemen omdat ik ze allemaal weggegooid heb. Straks moeten we met onze eigen thermoskan op visite omdat de gastvrouw het minimalisme aanhangt. Ik denk dat we dan maar thuis blijven.

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

2 thoughts on “Minimaliseren

  1. Het minimalisme is bij jullie zeker niet aan de orde hoor. Zal er niet aan moeten denken dat ik mijn eigen wijnglas mee moet nemen naar je 😦 Gelukkig ben jij niet zo maf 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

