Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Bewegen…….met de Cuore

4 reacties

Mijn autootje is vandaag weer voor de keuring geweest. Dat geeft hier in huis gelijk de nodige hilariteit. Jouw auto staat alleen maar onder de carport. Dat zijn dure kilometers die auto van jou hoor. Hoeveel kilometer heeft hij gereden dit jaar? En zo gaat het maar door. Ja ik weet, ik gebruik hem niet veel maar ik kan nog steeds geen afscheid van hem nemen. Toen de kinderen op de lagere school zaten hadden we net als zoveel mensen maar één auto. Er was gewoon geen geld voor een 2e. Echt handig was het niet met 3 kinderen. De oudste is 17 maanden ouder dan de tweeling en met haar hebben we veel getobd. Ze heeft vaak en veel in het ziekenhuis gelegen. Je begrijpt dat het hier soms knap spitsuur is geweest. Als de oudste in het ziekenhuis lag of weer voor controle terug moest gebruikte ik wel onze auto. Wim werd dan door een collega gehaald en samen reden ze dan naar het werk. Of we leende de auto van mijn vader en soms die van buren.  Niet veel mensen hadden toen 2 auto’s. Dus alle auto’s die er waren stonden stil te staan op de werkplekken van de heer des huizes. Het was niet anders.

Toen de ziekenhuis bezoeken minder werden begon de periode van kinderen naar sport, vriendjes en vriendinnetjes brengen.  Ondertussen ook nog trachtend het eten op tijd op tafel te hebben. Wim ging ‘s-avonds vaak werken en dan was het niet handig als je pas om 19.00 uur aan tafel zat. Wat heb ik het vaak verfoeid dat we maar één auto hadden. We waren niet de enigen hoor. Er waren wel steeds meer gezinnen waar een 2e auto was maar echt snel ging dat nu ook weer niet in die tijd. Hoog op mijn wensenlijstje stond dan ook een autootje voor mijzelf waardoor ik niet meer zo afhankelijk zou worden.

Nadat de kinderen naar het middelbareschool  gingen ben ik weer buitenshuis gaan werken. Veel eerder kon het ook niet, de oudste had nog steeds veel zorg nodig. Ik wilde wel graag eerder gaan werken maar de omstandigheden lieten het gewoon niet toe. Toen ik dan eindelijk wel kon gaan werken kwam de 2e auto weer in beeld.

Eindelijk was het zover. Eerst heb ik samen met een vriendin een auto gehad. Ieder had een week de auto. We tankten hem af en brachten hem naar de ander. Als er wat was in de week dat je geen auto had konden we het vaak onderling wel regelen gelukkig. Ongeveer 1½ jaar hebben we dit volgehouden totdat mijn vriendin een andere baan kreeg en de auto niet meer nodig had. Ik heb hem toen van haar overgenomen en sinds die tijd heb ik dus zelf één. De kinderen waren toen al 17 en 15 jaar en konden zich zelf redden. Voor het halen en brengen naar de sportclub had ik hem niet meer nodig. Door die auto was het ook mogelijk om buiten ons dorp te gaan werken. Je horizon wordt enorm verbreedt als je in het bezit bent van je eigen auto. Ik heb er dan ook volop gebruik van gemaakt en van genoten.

Nu ik niet meer werk en Wim nog maar één dag in de week werkt zouden we misschien met één auto kunnen doen. Maar ik kan nog geen afscheid van hem nemen. De kinderen gebruiken hem nu nog wel eens. Zelf gebruik ik hem vaak op die ene dag dat Wim werkt. Klusjes of uitstapjes die hem niet zo interesseren onderneem ik dan. Heerlijk even mijn eigen ding doen.

Vandaag is hij dus weer gekeurd en staat hij weer onder de carport. De rekenwonders hier in huis hebben al even snel berekend dat het weer dure kilometers zijn geweest dit jaar. Dat klopt wel maar erg veel kost hij nu ook weer niet in zo’n jaar.  Als hij kapot gaat komt er ook geen nieuwe. Dat is wel zeker maar zolang hij het nog doet moet hij nog meer even blijven staan daar onder die carport. Ik heb nog even tijd nodig voor het afscheid. images (1)

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vink ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

4 thoughts on “Bewegen…….met de Cuore

  1. Ja het is een soort luxe probleem Mijn zus heeft ook twee auto’s omdat ze nog werkt en daar heb ik weer voordeel bij dat ik hem soms mag lenen nadat ik mijn auto heb moeten verkopen.Ze heeft in 8 jaar tijd nog geen 10.000 km gereden. Dus ook dure km’s . Ik snap dat gevoel van onafhankelijk zijn. Dat mist ik wel een beetje maar goed ook zonder auto kom ik overal waar ik wil.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

