Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Winterblues

Een reactie plaatsen

IMG_20151201_144003

Last van Winterblues? Nee hoor. Ik bedoel nog niet. Dat komt nog wel. In januari en februari wordt het meestal pas spannend. Nu heb ik nog nergens last van. Hoe komt dat dan? Druk, druk, druk. Druk met de voorbereidingen voor kerst. Nu al zul je denken, best wel vroeg. Ja nu al, je kunt niet vroeg genoeg zijn in ons geval. We krijgen 3 dagen visite en ze blijven allemaal eten. Ik houd het redelijk makkelijk anders ben je werkelijk 14 dagen voor de kerst al aan het bakken en braden. Het worden geen grote groepen die aanschuiven gelukkig. Wat dat betreft is het goed te doen. Toch moet er wel het één en ander gepland worden. En eerlijk gezegd, ik vind het niet erg. Net als sporten is eten koken en taarten bakken nog een grote hobby van me. De grootste gemene deler is dat het allebei bakken met tijd kost. Hoe plan ik alles in? Want het sporten moet ook doorgaan.

Dinsdagavond getraind bij de atletiekvereniging. Lekker in de regen. De heren trainers wisten wel raad met die regen. We moesten een klein stukje door de regen rennen waarna we in een parkeergarage onder een kantoorgebouw verder gingen met trainen. Snelheid en krachttraining. Zigzaggend tussen de pilaren door hebben ze ons weer eens goed laten voelen waar de hamstring zit. Ondertussen werd het droog en zijn we nadat we klaar waren terug naar de baan gerend waar we onze yogalessen weer kregen. Evenwichtsoefeningen, de Cobra, buikspieroefeningen noem het maar op. Steeds als we yogaoefeningen aan het doen zijn bedenk ik me hoe blij ik ben dat ik voor hardlopen gekozen heb. De yogaoefeningen krijg ik er gewoon bij. Super toch?

Vandaag zijn we in de stralende zon wezen golfen. We moesten wel veel wachten, iedereen wilde zijn rondje lopen in de zon. In de winter is er minder ruimte voor al die golfers. Omdat het vroeg donker is kun je na 16.30 uur niet meer starten. Daar komt nog bij dat we veel gastspelers hebben in de winter. Een aantal golfbanen in de buurt zitten dicht of gedeeltelijk dicht doordat ze niet bespeelbaar zijn. Je moet dan denken aan grote plassen op de golfbaan of één grote modderpoel door bijvoorbeeld kleigrond. Het is wel goed voor de kas van de golfclub maar voor ons spelers, vraagt het wel wat geduld.

Morgen ga ik een ouderwetse Kalfsragout maken en een Engelse Christmas pudding. De Kalfsragout gaat de vriezer in en de Christmas pudding gaat verpakt in aluminiumfolie de koelkast in tot de kerst. Sky radio aan en ik vermaak me nog wel eventjes. Gewoon doorgaan en niet nadenken over januari en februari. Eerst de feestdagen en dan zien we wel verder. Die winterblues komt toch wel.

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku en hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

 

 

 

 

 

 

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

Geef een reactie

