Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Inschijving 4-daagse van Nijmegen

2 reacties

DSC_2182

Tot mijn grote verdriet moet ik mee loten voor een startbewijs van de 4-daagse in Nijmegen. Dit jaar is de 100-ste 4-daagse en ze verwachten dat iedereen mee wil wandelen. Daar hebben ze waarschijnlijk helemaal gelijk in. Vooral de wandelaars die al jaren meedoen willen graag de 100-ste meemaken. Zelf heb ik de 4-daagse pas 2 keer mee gewandeld,  in 2014 en 2015. Natuurlijk wil ik dit jaar ook graag mee wandelen. Als je eenmaal het virus te pakken hebt dan kom je er bijna niet meer van los. Daar komt bij dat zo’n jubileumjaar helemaal bijzonder is. Iedereen wil er zijn 19 t/m 22 juli. Helaas, ik moet dus mee loten.

1 t/m 26 februari begint de inschrijving voor “burgers” die aan alle eisen voldoen en daarom ook zeker zijn van een startbewijs. Vanaf 29 februari t/m 1 april mogen de rest van de “burgers” inschrijven. Diegene die niet aan alle eisen voldoen. In onze wandelclub zijn er ongeveer 24 wandelaars die verzekerd zijn van een startbewijs. De rest, in totaal 6 wandelaars moeten loten. Als je langer meegelopen hebt heb je meer kans om ingeloot te worden. Heb je minder vaak meegelopen dan heb je ook minder kans. Op 10 april is de loting voor de deelnemers die loten moeten. Dat wordt een zenuwslopende dag die 10e april 2015.

Meestal begin je zo rond januari weer regelmatig te wandelen/trainen voor de 4-daagse. Je begint met de wat kortere afstanden en dat bouw je dan op. Eind mei loop je vaak op een zaterdag al zo’n 40 kilometer. Vervolgens loop je nog een keer 2 dagen achter elkaar 40 kilometer en dan blijf door wandelen/trainen tot ongeveer een week voor de 4- daagse. Maar als je niet zeker weet of je mee mag doen wat moet je dan? Wandelen is zeker geen straf voor mij, gelukkig niet. Rond 10 april heb je vaak al behoorlijk wat kilometers in de benen zitten en dan uitgeloot worden!  Er zijn wel meer 4-daagse wandeltochten maar eigenlijk is die van Nijmegen gewoon DE 4-daagse. Voor mij wel tenminste.

Deze week ben ik rustig aan weer begonnen met mijn wandeltraining. Zo maar zonder voorbereiding kan ik de 4-daagse niet lopen. Ik moet me wel degelijk voorbereiden. Voorlopig zal het een voorbereiding worden tot 10 april. Wat er daarna gaat gebeuren? Dat hangt dus helemaal van het lot af. Na 10 april ben ik de koning te rijk en ga ik door met mijn trainingen of ben ik ongeveer 2 weken niet te genieten en te pruimen. In 2013 ben ik ook al eens uitgeloot  voor de 4-daagse. Ik verwachtte het niet maar ik was wel degelijk een week van slag. Als ik dit jaar uitgeloot wordt hoelang zal ik dan met een sacherijnig hoofd lopen? Voor mijn omgeving en voor mijzelf hoop ik niet zo erg lang maar het kon wel eens tot na de 4-daagse worden voordat mijn dip verdwenen is. Misschien toch maar naar de 4-daagse van Alkmaar kijken. Beter voor mijn familie.

DSC_2184

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn  Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Sporten en bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig, maar hoe pas je dat in naast de taken die je door te leven hebt gekregen.

2 thoughts on “Inschijving 4-daagse van Nijmegen

  1. Je hebt er niet veel aan maar het is wel eerlijk verdeelt…succes iig!

    Liked by 1 persoon

  2. Het is te hopen dat je een ticket krijgt. Lijkt me wel een ervaring om eens mee te maken al hou ik het zelf maar op fietsen 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

