Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

26 km en een vette blaar verder.

3 reacties

26 km. en een vette blaar verder en niet eens weten of je mee mag lopen met de 4-daagse. Hoe gek kun je zijn. Wandelaars zijn een beetje maf denk ik. Ze lopen zich het vuur uit de sloffen en vinden het nog leuk ook. Maar ik begrijp het wel hoor. Behoor zelf ook tot die mafketels.

Vorige week kreeg ik een appje van mijn neef(je) Sam of ik weer mee wilde wandelen. Hij heeft zich inmiddels in geschreven voor de 4-daagse, de lieverd. Ik mag pas inschrijven vanaf 29 februari en dan is het nog maar de vraag of ik mee mag lopen. Of ik door blijf trainen voor de 4-daagse zoals je normaal doet weet ik nog niet. Nu ik toch nog niet weet of ik ja dan nee mee mag doen ga ik voorlopig mijn wandel spieren maar even voorverwarmen. Stel dat ik ingeloot wordt dan heb ik al lekkere voor gegloeide benen.

Met Sam lopen is ook geen straf hoor. We kletsen over van alles, zijn studie en hobby’s, mijn bezigheden en hobby’s. Over mobieltjes, welke de mooiste foto’s maken of de accu’s lang mee kunnen op een dag, wandel- en hardloopgadgets enz. enz. En lachen doen we ook nog. We hebben de afgelopen twee jaar al veel kilometers gemaakt samen. De Bloesemtocht, Amersfoortse 2-daagse, familiedag Hoenderloo, WS-78 tochten, veel dus. Als we een georganiseerde wandeltocht maken zie je mede wandelaars nogal eens kijken naar ons. Hoe zit dat nou precies met die twee? Zouden ze familie zijn van elkaar? Zijn het vrienden, buren? Is het moeder en zoon of is het oma en kleinzoon? Tijdens de Amersfoortse 2-daagse afgelopen jaar waren er wandelaars die maar eens informeerden hoe het zat. Ze hadden een tijdje achter ons gelopen en waren nieuwsgierig hoe het precies in elkaar stak. Nou mensen we zijn tante en neef en het loopt als een trein. Dus als jullie een grote jongen met donker haar en een klein grijs vrouwtje tegen komen. Wij zijn het.

 

Gisteren hebben we de eerste training van dit jaar gedaan. We zijn gelijk langs één van ons geliefde restaurant gegaan om koffie te drinken met appelgebak. Sam zei al; als ze ons zien denken ze vast daar komen ze weer aan. Het is wel meer dan een half jaar geleden dat we voor het laatst geweest zijn maar je zult het zien. We komen het restaurant binnen en er staan twee dames achter de bar. Volgens mij herkent één ervan ons maar ze zegt niets. Heb ik het zeker toch verkeerd gezien. Maar toen ze bij ons tafeltje kwam om de bestelling op te nemen begon ze gelijk te kletsen; dat is lang geleden!! Ze had ons toch herkend. Of ze ook werkelijk gedacht heeft ‘daar komen ze weer aan’ dat hebben we niet gevraagd. Gezellig was het wel en hebben even lekker bijgekletst.

1428495116370_fact_1

Restaurant ‘Planken-Wambuis”

Wandelen waar doen we het voor?  Sam voor de 4-daagse, hij gaat trouwens 55 km. per dag lopen. Ik weet nog niet waar ik het voor doe. Misschien ook wel voor de 4-daagse. Voorlopig doe ik het maar even voor de conditie en de gezelligheid. Tochtje hier tochtje daar. Nu zijn we gewoon vanuit huis vertrokken. Er is hier genoeg ruimte om te wandelen. Wel jammer van die blaar die ik opgelopen heb. Volgende week toch maar weer tapen. Zonder tapen gaat het echt niet lukken.

DSC_1928

Kreelseplas – Ginkelseheide

Ps. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

 

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

3 thoughts on “26 km en een vette blaar verder.

  1. Oef blaren ik loop veel voor mn werk maar voor mn plezier niet. Veel plezier en wat een leuke samenstelling dan met je neefje.

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: Geen training…….. | Bewegen en nog veel meer

Geef een reactie

