Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Geen training……..

Een reactie plaatsen

Jullie vragen jezelf natuurlijk af hoe het met mijn hardlooptraining gaat. Al even niets meer over hardlopen gehoord hoor ik jullie denken. Helaas het is me niet gelukt om afgelopen week nog eens lekker een rondje te gaan rennen. Mijn agenda behoorlijk vol waardoor er geen gaatje meer over bleef om rennend een rondje bos of hei te doen. Maandag ben ik nog wel naar de training geweest en dinsdag hebben Sam en ik zo’n  26 km. gewandeld maar verder dan dat ben ik niet gekomen. Woensdag was het zeker geen optie om al direct weer te gaan hardlopen. Na twee dagen intensief bewegen moet er echt wel een dag rust gehouden  worden. Donderdag had ik een overvolle agenda plus een blaar die nog verder genezen moest. Het schoot gewoon niet op met de training.

DSC_2981

Het weekend kwamen de kinderen thuis en dat is voor mij gelijk aanleiding om alle registers wat betreft bak- en kookkunsten open te trekken. Als je normaal met z’n tweeën bent dan resulteren dit soort sessies altijd in een teveel aan lekkers waar je de rest van de week nog mee bezig bent om weg te werken. Dat levert dan weer een stel darmen op die enorm gaan protesteren en daar zit ik nu ook niet direct op te wachten. Ze zijn momenteel weer aardig tot rust gekomen dus geen gekke (vreet) dingen meer doen. Als ze allemaal thuis zijn dan helpen ze mee alles op eten en kan ik zelf ook mee eten zonder ziek te worden. Vrijdag was daarom dan ook niet de uitgelezen dag om een rondje te gaan rennen.

Omdat onze zoon niet zo vaak als de dames thuis komt, vond ik het niet echt gezellig om de hele zaterdagochtend weg te zijn voor mijn hardlooptraining. Zaterdag nog een gemiste kans. Zondag in de loop van de dag zou hij weer naar huis en dan ga je ook niet een paar uur weg omdat je zo nodig je rondje moet rennen. Ik niet tenminste. Zo door modderend is de week weer voorbij. Jammer, als je het zo terug leest dan zou je haast denken dat het allemaal maar smoesje waren om niet te gaan. Zo voelt het ook wel een beetje. Schuldig voel ik me er over. Dus moet er vanavond weer eens goed getraind worden. En ja of dat nu gaat lukken vanavond? De weersverwachting is niet al te best. Dat kan nog een probleem worden die training van mij.  Ik heb nog één alternatief, gewoon thuis op de yogamat, poweryoga beoefenen (happy)!!! Eerlijk gezegd vind ik dáár helemaal niets aan, in mijn uppie op de mat gaan liggen rollebollen. Ik ga liever naar buiten, lekker hollen. Dat er weer iets moet gaan doen dat is wel duidelijk. Wat het gaat worden vanavond? Als ik nu naar buiten kijk heb ik zo mijn twijfels. Oké het is nog geen zeven uur. Een beetje regen en wind kunnen we wel hebben. Als we maar geen boom ons op dak krijgen.

P1050326

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

Geef een reactie

