Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Wat nou als ik ingeloot wordt?

3 reacties

DSC_2098

Wat nou als ik ingeloot wordt? Vandaag begint de inschrijving voor alle lopers/burgers die niet direct in aanmerking kwamen voor een startbewijs voor de 4-Daagse. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er zich vanaf nu in gaan schrijven. Mijn gevoel zegt me dat het er heel veel zullen zijn. Volgens mij wil bijna iedereen wel meedoen aan de 100ste-vierdaagse. Ik hoop dat het aantal inschrijvingen iets tegen zal vallen en iedereen die nu inschrijft een startbewijs zal krijgen. Het zal een spannend maandje worden. Bijhouden hoeveel inschrijvingen er iedere dag zijn en dan op 8 april de loting.

DSC_2156Maar hoe bereid je jezelf nu voor op zo’n vierdaagse waarvan je niet zeker weet of je mee mag lopen. Ga je er helemaal voor alsof er niets aan de hand is. Of wacht je gewoon af tot de loting en ga je dan pas trainen?  Wat als je getraind hebt en je wordt uitgeloot. Blijf je dan chagrijnig totdat de vierdaagse voorbij is of ga je gewoon een andere 4-daagse lopen? Wat is wijsheid?

Floortje Dessing zou zeggen wed nooit op één paard want als hij niet wint heb je helemaal niets meer. En zo ga ik er dus ook mee om. Omdat ik wist dat ik mee moest loten in 2016 ben ik in oktober 2015 een cursus hardlopen begonnen. Daar heb ik nu mooi tijd voor bedacht ik zo. Looptraining kan ik nog wel even mee wachten in die tussentijd kan ik dan aan het hardlopen beginnen. Ik heb me zelfs ingeschreven voor de Marikeloop op 22 mei ingschreven wat betekent, als ik ingeloot wordt voor de 4- daagse ik behoorlijk in de knel kom te zitten met de looptraining. Hoe ga ik dat oplossen?

Daarnaast heb ik het plan opgevat om in huis wat te gaan klussen. Normaal zou ik daar mee wachten tot na de vierdaagse maar behangen en schilderen doe ik liever in het voorjaar.  Een paar weken geleden ging het zelfs even door mij heen ‘ik heb eigenlijk helemaal geen tijd voor de 4-daagse’. Daar schrok ik wel van, van die gedachte. Maar nu we in kunnen schrijven heb ik nog maar één gedachte helemaal over. Het enige wat ik wil is de 4-daagse lopen. Hoe ik het doe met die Marikenloop dat zie ik dan wel weer. Eerst maar 8 april afwachten dan kan ik weer verder plannen. Wat zal het worden, trainen of behangen.?

Ps. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

3 thoughts on “Wat nou als ik ingeloot wordt?

  1. Ik heb me ook vandaag ingeschreven, en ik ga ook meedoen met de marikenloop. Maar weet je, volgens mij kan wandeltraining en hardlooptraining prima samen! Ik ken meerdere mensen die de vierdaagse hebben gelopen en in dat zelfde jaar hardloopwedstrijden deden.

    Liked by 1 persoon

  2. Ik denk inderdaad dat veel mensen zich ingeschreven hebben, zeker dit jaar. Een goede kennis van mij ook, vond het ook wel spannend. Heeft hem al wel een paar keer gelopen en begon al vroeg te trainen er voor. Hoop dat het lukt voor je.

    Like

Geef een reactie

