Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Training week 1 ‘Marikenloop’

Een reactie plaatsen

De eerst serieuze trainingsweek voor de Marikenloop zit erop. Vorige week had ik al een extra testrondje gedaan zodat mijn slapeloze nacht niet voor niets geweest was en nu zit de eerste week er al weer op. Redelijk gerustgesteld door die testronde van vorige week ben ik maandagavond naar de training gegaan. De vereniging heeft zich uitgesloofd om dames van buitenaf te motiveren mee te doen maar daar is nogal lauw op gereageerd. Veel hebben zich niet aangemeld. Toch zijn we van vooraf aan begonnen aan de voorbereiding. Dat betekende dat er minder hard getraind werd dan normaal op maandagavond. Prima vol te houden en niet zo vermoeid als normaal had ik dinsdagmiddag alweer zin om een rondje hard te lopen.

Wel hebben we voor de rest van de week huiswerk meegekregen. In totaal moet er 3 keer in de week getraind worden. Tot nu toe trainde ik het minimale van 2x in de week. Lekker lui, alleen de trainingen van de club volgen en meer deed ik niet, maar daar kom ik nu niet mee weg.

De eerste opdracht was 30 minuten hardlopen achter elkaar op jog-speed. Daar ben ik woensdag voordat het slecht weer zou worden snel aan begonnen. De thermometer binnen gaf aan dat het 4 graden was dus ik had me lekker aangekleed tegen de kou. Inschatten wat je aan moet lukt me nog niet zo best want ik had buiten de zon gerekend. Die begint al behoorlijk warm te worden als je erin loopt. Na een kwartiertje liep ik al met een oververhitte kop rond. Dan maar even stil staan om de trui om mijn middel te knopen. Weer lekker verder. Nog één keer heb ik een kleine pitstop moeten maken door een stukje te wandelen. Na 25 minuten heb ik er de brui aangegeven. (bijna 30 minuten toch?) Het was gewoon op.

Nog één training te gaan voor deze week ben ik vrijdagmiddag samen met Lotte de 2e huiswerkopdracht af  gaan werken. 2 x 12 minuten met daartussen 3 minuten wandelen. Het ging perfect, waarschijnlijk omdat Lotte de tijd bij hield. Als ik zelf op de tijd moet letten kijk ik veel te snel op mijn horloge. Kijkend op mijn horloge zie ik dan dat ik amper over de helft ben krijg ik acuut last van mijn kuiten, hamstrings, rug, buiten adem noem het maar op. Als de trainer of in dit geval Lotte er op let is het enige wat ik moet doen hardlopen en het gewoon volhouden, dat gaat veel beter.

De resultaten had ik via Strava op Facebook gezet maar dat doe ik maar niet meer. Mijn loopmaatje voor de ‘Marikenloop’ wordt helemaal gek van me. Ze heeft niet zoveel tijd om te trainen als ik en iedere keer als ze wat voorbij ziet komen van mij schiet ze helemaal in de stress. Vanaf nu plaats ik niet al mijn trainingen meer op Facebook beetje sneu voor haar en misschien denkt de rest dan ook wel ‘pfff daar heb je haar weer’. Dat wordt iedere week een verslagje maken van de trainingsresultaten via mijn blog zodat jullie het toch kunnen volgen. Zelf vind ik het nog steeds erg spannend, ondanks dat week 1 goed gegaan is.

Ps. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist.  Vind ik leuk!!!

 

 

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

Geef een reactie

