Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Blauwe voet

1 reactie

Ik heb me dit jaar wel wat doelen gesteld zeg. Diverse hardloop runs plus de 4-daagse. Het is pittig kan ik wel stellen. Het hardlopen gaat ondanks dat ik er in het begin geen vertrouwen in had toch steeds beter. Als je merkt dat je conditie verbeterd raak je er gewoon aan verslaafd. Het begint me in de benen te zitten. Dat is dan weer niet zo handig als je ook de 4-daagse moet/mag lopen. Verkeerde spieren die getraind worden maar conditie krijg je er wel van.

P1060047Dankzij het mooie weer en de nodige berichten over de 4-daagse begin ik zin te krijgen in de nu al bijna historische 100e vierdaagse. Dinsdag is zo’n beetje mijn wandel trainingsdag  geworden alleen vandaag heb ik het wat rustiger aan gedaan. Bij elkaar heb ik ongeveer 14 kilometer gewandeld. Dat moet voor nu even voldoende zijn. Onverwachts heb ik een redelijk drukke trainingsweek en bovendien heb ik gisteren tijdens de 45 minuten hardlopen naast de bal van mijn grote teen een bloeduitstorting op gelopen. De trainingen voor de rest van de week moeten goed gepland en gedoseerd worden om nog meer blessureleed zoveel mogelijk te voorkomen.

Twee weken eerder heb ik daar ook al een blauwe plek op gelopen. Die plek was niet na het hardlopen ontstaan. De dag er voor waren we naar Delft geweest en ik meende dat het van het traplopen in de Nieuwe Kerk gekomen kon zijn. Het was toen een grote blauwe plek geworden.  Gisteravond toen ik thuis kwam en mijn schoenen uitdeed voelde ik het voor het eerst. Weer een blauwe plek op dezelfde plaats minder groot dan die van 2 weken eerder maar hij zit er wel. Bij het naar bed gaan kon ik mijn voet niet zomaar op bed neerleggen. Toch wel pijnlijk.

Volgende week ga ik naar de podoloog/fysiotherapeut om er even naar te laten kijken. Dat lijkt me in dit geval wel verstandig. De pijn valt nu wel weer mee. Wat dat betreft kan ik wel door lopen maar je weet nooit of je een blessure op gaat lopen als je er gewoon door gaat. Het zou nu wel heel zuur zijn als ik de 4-daagse niet mee kon lopen.

Wat ik deze week verder nog in de planning heb? Donderdag wil ik nog een (hard)loopje doen van logo2 - kopieongeveer 45 minuten en zaterdag gaan we onze eigen wandeltocht van 28 mei voorlopen. Er staat 40 kilometer wandelen op het programma. De route(s) die uitgestippeld zijn worden voor gewandeld om te checken of alles klopt. Bovendien zijn wij zelf op de dag van het wandelfestijn druk met het in goede banen leiden van het festijn waardoor we onze eigen tocht niet kunnen lopen. Aanstaande zaterdag word het mijn eerste 40 kilometer van dit jaar. De weersvoorspellingen zijn prima het kan al bijna niet meer stuk. Zeven uur zaterdagochtend staan we de start en na een uurtje of 8 zijn we weer terug. Moe maar voldaan dat kan haast niet missen.

P1060052

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen verhaal, foto, haiku of hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

One thought on “Blauwe voet

  1. Knap. Wat een wilskracht. Blijven gaan, dappere dodo!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

