Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Dag 1, blaren, blaren, blaren

11 reacties

Vandaag was het dus geen feestje. Mijn teen hield zich gelukkig rustig, klem in de schoen kon hij geen kant op en voelde ik hem niet of nauwelijks. Maar mijn hakken hebben vandaag weer eens goed van zich laten horen. Na 9 km. voelde ik de linker hak al maar wel zo miniem dat ik dacht er de 40 km. makkelijk meet te kunnen volbrengen. Helaas daar dachten zij net even iets anders over dan ik.

Bij de laatste rust met nog 7 km. te gaan heb ik mij toch maar eventjes bij de EHBO gemeld. Daar was een tutje in opleiding denk ik want die begon gelijk haar lesje op te zeggen met de mededeling dat het van het afplakken kwam. Dan kwamen er rimpels- dubbele stukjes in de tape en dan zou je de alles kapot lopen. Toen mijn sokken uitgingen zaten mijn plaksel nog net zo mooi strak en glad om de voet heen dat ik niet zag waar die dubbele stukken zaten en waar die blaren dan vandaan moesten komen. Maar ze zaten er wel.

Ze mocht me niet behandelen dat deed haar begeleider zelf gelukkig. Hij zei niets over mijn getapete voeten, zette haar opgezegde lesje geen kracht bij en waarschuwde me ook niet het niet meer te doen. Ik vroeg aan hem wat ik dan moest ipv tapen en de dame in kwestie was hem alweer voor met haar antwoord, ik mocht helemaal niets doen. Niet tapen zo de schoen weer in en wandelen. Zo’n slecht advies heb ik nog nooit gehad. Het lijkt me beter dat de dame zelf eens aan het trainen gaat voor de 4-daagse. Met een beetje geluk kan ze de volgende keer met kennis van zaken een wandelaar wel behandelen en adviseren.

De heer die me geholpen heeft gaf aan dat ik morgenvroeg weer even langs mocht komen zodat hij het opnieuw kon verbinden, in de watten leggen en tapen. Volgens hem zou ik de volgende 40 km. dan ook wel halen. Daar ga ik morgen dan ook dankbaar gebruik van maken.

Een aantal foto’s van de eerste dag van de Amersfoortse 2-daagse.

Wil je meer foto’s zien dan moet je even naar mijn Facebookpagina gaan.
Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

11 thoughts on “Dag 1, blaren, blaren, blaren

  1. Sterkte hoor! Ik vind je wel moedig!

    Liked by 1 persoon

  2. Je bent vast al aan het wandelen, misschien al wel binnen. Ik vind je een kanjer..

    Liked by 1 persoon

  3. oefffff … nou ja, niemand kan je verwijten dat je een snelle opgever bent 😉

    En tja, zo’n tutje…. daar zijn er meer van (helaas) …. het zal ff duren voordat zij weten wat eigenlijk nodig is om in hun ‘vakgebied’ naar behoren te kunnen presteren….

    Laat jij je morgen maar weer lekker verwennen door die heer, als het je helpt is het goed, toch?

    Naast spoedige genezing en veel minder (het liefst: geen) ongemak wens ik je natuurlijk ook veel wanderplezier toe.

    Ohja…. ik heb de laatste foto van je gejat, mag wel toch? Heb je dat liever niet dan is het ook goed hoor, ik lees het graag van je.

    Fijn weekend

    Liked by 1 persoon

  4. dank je wel…. ik ga die foto gebruiken zeer binnenkort 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Pingback: Sport rusten en Koolhydraten stapelen | Bewegen en nog veel meer

Geef een reactie

