Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Klaar voor de 4-daagse

3 reacties

Vrijdag kon ik helaas met een paar flinke blaren het terrein van de Amersfoortse 2-daagse verlaten. M’n gebroken teen had zich die dag rustig gehouden maar ondanks dat ging ik door de opgelopen blaren toch een beetje met een kater naar huis.

Zaterdagochtend werd ik wakker geschud door Wim. De goede voorzorgsmaatregelen om zelf wakker te worden en mijn huisgenoten in aller rust door te laten slapen hadden niet geholpen. Goed geslapen dus en dat was ook wel even hard nodig. Terwijl ik in huis liep te rommelen om weg te komen bedacht ik dat ik zelf mijn blaren wel kon verzorgen. De watten van de vorige dag hadden mijn schoenen eigenlijk wat te klein gemaakt. Tel daar het dik worden van de voeten tijdens het wandelen bij op en binnen no time wordt je met nog meer blaren opgezadeld worden.

DSC_0058

Landhuis Den Treek

Het aanbod van de EHBOer negerend zou ik dat wel even zelf doen. Met pleisters en tape aan de slag gegaan wat een mooi glad resultaat opleverde en waar mijn zelfvertrouwen een enorme boost van kreeg. Nu nog de schoentjes in en klaar is Kees. De schoenen in is altijd een klein pijnpuntje maar als de voetjes er weer in zitten voelt het al snel weer als gegoten aan. Ik ben wel met mijn eigen auto naar de start gegaan, voor het geval. Mocht ik toch uit vallen dan kon ik naar huis en hoefde niet op mijn wandelmaatje te wachten terwijl hij de tocht in zijn eigen tempo verder uit zou kunnen lopen.

Het was achteraf niet nodig geweest om met 2 auto’s te gaan. De pleisters en

DSC_0063

Pyramide van Austerlitz

tape hadden hun werk gedaan. Eén blaar was iets groter geworden maar verder zag het er goed uit. Ik was dik tevreden over het resultaat van mijn plaksels. ‘s-Avonds laat kreeg ik opeens enorm dikke voeten en begonnen ze pijn te doen. Maar eens het bed opzoeken en de voeten de rust geven die ze verdiend hadden. Het was wel genoeg geweest voor vandaag.

 

Vanmorgen toen ik uit bed stapte heb ik de voetjes de tijd gegeven om te wennen aan het opstaan. Botjes, pezen en spieren kregen de ruimte om hun weg te vinden naar een voor hen zo comfortabele mogelijke stand. Voorzichtig een paar pasjes naast het bed gedaan en het normale leven begon weer alsof er de 2 dagen ervoor niets gebeurd was. Nadat ik een paar keer de trap op gehold was naar zolder realiseerde ik me opeens dat mijn benen het nog prima doen, niks aan de hand dus. Even een paar weken de blaren en mijn teentje rust geven en ik ben er klaar voor.  Nijmeegse 4-daagse, Here we come.

P.s. Voor meer foto’s van deze dag kijk de fotovideo op mijn Facebookpagina.

Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

3 thoughts on “Klaar voor de 4-daagse

  1. Ik vind dat toch zo knap ……… heb kennissen die ook zo fanatiek wandelen ……….. mijn lijf kan dat niet, trouwens mijn huid van mijn voeten ook niet. Met een beetje pech heb ik na 10 minuten al een blaar 😦

    Liked by 1 persoon

    • Klopt hoor. Bij mij is de huid ook een groot probleem. Met goed schoeisel kun je toch ver komen. Maar zo af en toe gaat het toch mis. Zoals nu. Wat ik er aan moet doen is nog niet helemaal duidelijk maar de 4-daagse moet en zal gelopen worden.

      Liked by 1 persoon

  2. Net als Minoesjka vind ik het erg knap…. want dit vergt wel meer dan alleen maar een passie voor iets dat je leuk vindt.

    Ik doe het je niet na want aan de ene kant vind ik het niet leuk en aan de andere kant moet ik dan een brase dragen en die veroorzaakt haast nog sneller blaren dan de schoenen maar dan op een andere plek.

    Juist daarom dus neem ik mijn petje voor je af, en buig ik dieper!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

