Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Sport rusten en Koolhydraten stapelen

5 reacties

Ik rust me suf en wordt alleen maar duf. Sport rusten en Koolhydraten stapelen. In de sportwereld bekende fenomenen waar bovendien veel meningen over zijn. Dat je zo af en toe rust moet nemen is wel zeker. Door blijven gaan met trainen is gewoon niet goed voor je. Je prestatie’s gaan er van achter uit, rust is een must. Rusten voor een wedstrijd of zoals voor mij voor de vierdaagse is dan ook zeker verstandig. Maar wanneer begin je dan met rusten en hoe rust je dan. Doe je geen stap meer met de benenwagen of kuier je zo af en toe nog een aantal kilometers weg? Ik probeer niet zoveel te doen alleen al om het feit dat je door een misstap door je enkel kan gaan of een val maakt waardoor je geblesseerd raakt. Ik zou het mezelf nooit vergeven.

Koolhydraten stapelen is voor de vierdaagse misschien niet zo hard nodig maar iedereen kent wel het probleem van niet kunnen eten tijdens de vierdaagse. Waar dit door komt kan veel oorzaken hebben. Zijn het zenuwen, kan je maag het niet aan, heb je verkeerde voeding gebruikt tijdens je inspanningen? Allemaal oorzaken die bij iedereen wel dan niet van toepassing kunnen zijn. De maag en darmen kunnen ondanks alle goede voorzorgmaatregelen toch voor problemen zorgen. Niet eten is ook geen optie omdat de man met de hamer dan langs kan komen. Zeker als je hele dagen in touw bent met een prestatie neerzetten kun je er op wachten dat hij langs gaat komen. Wel of niet koolhydraten stapelen? Wie kan het me vertellen?

Nog een kleine week en dan is al het sport rusten en koolhydraten stapelen weer van de baan. Dan mag ik weer vlammen in Nijmegen. Of ik het ga redden weet ik niet. Zeg nooit dat je het even gaat doen en dat het gaat lukken. Er kunnen zoveel factoren zijn waardoor het niet meer wil en je stoppen moet. Ik heb er aan gedaan wat ik kon en nu maar hopen dat het goed gaat komen. Van al dat sport rusten en koolhydraten stapelen ben ik 2 kilo aan gekomen, dus wat mij betreft kan het wel weer. Laat die vierdaagse nu maar eens komen. Als de weergoden ook nog een beetje meewerken dan heb ik wel een klein beetje hoop dat het goed gaat komen. (moeten wel mijn blaren weg blijven)

DSC_0230

Dikke Dame

 

Volg vanaf aanstaande maandag de Facebookpagina Bewegen en nog veel meer voor het dagelijkse vierdaagse journaal en foto’s.

Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

5 thoughts on “Sport rusten en Koolhydraten stapelen

  1. Spannend hoor. Of het nu gaat lukken of niet, ik hoop dat je nu de juiste balans vindt en dat je straks veel plezier gaat hebben! 😊

    Liked by 1 persoon

  2. Succes! Balans vinden tussen rust, sport en eten valt inderdaad niet mee….

    Liked by 1 persoon

  3. ik kan je niet adviseren want dit soort zaken zijn wel de laatste waar ik een zinnig woord over kan zeggen, totale nitwit op dat gebied… kortom, ik wens je alle wijsheid en toitoitoi.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

