Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

WE-300 Ontgroenen

10 reacties

In de verte hoorden ze al erg veel lawaai. Stiekem keken ze even om het hoekje van de deur maar ze zagen niets. Beetje zenuwachtig gingen ze weer verder met uitpakken van hun prullaria. Ze hadden wel een vermoeden wat er gaande was in huis maar zeker weten deden ze het nog niet. Stilletjes deden ze de deur van hun kamer op slot. De herrie werd steeds luider en grimmiger.

Anneloes wist het zeker, als het was wat ze dacht dan deed ze er zeker niet aan mee. Veel te wild en ruig al die gekkigheid. Maar ze zag de twijfel in de ogen van Myrthe. Myrthe wilde er wel graag bij horen en dan moet dit feest gevierd worden.

Na een kleine 10 minuten stonden ze op hun kamerdeur te bonken. Nu wisten ze het zeker. Dit was het beruchte studentenfeest. Myrthe werd er nog zenuwachtiger van dan ze al was. Moest ze nu de deur open doen en mee gaan? Zullen we gaan vroeg ze? Maar Anneloes had een blik in haar ogen die het midden hield tussen vastberadenheid en angst. Niet gaan, hier blijven zei Anneloes. Weet jij veel wat ze uit spoken, daar wil je toch niet naartoe?

Myrthe wist het niet. Haar verlangen om erbij te horen, te zien wat er nu precies gaande was werd steeds groter. Ik ga zei ze, ga je mee? Ga jij maar, ik laat je er wel uit en doe gelijk de deur weer op slot.

Na een half uur werd er weer op de deur gebonkt. Laat me erin Anneloes. Snel maakte ze de deur open en Myrthe vloog de kamer binnen. Ze had haar feestje gehad. Gedoopt in de badkuip, druipend van het water en een tand armer stond ze huilend in de kamer. Ik wil naar huis.

De schrijf uitdaging van Platoonline voor juli is Ontgroenen.  De opdracht is, schrijf een verhaal in 300 woorden. Het gegeven woord mag in het stuk niet genoemd worden.

P1050069

P.s. Kijk en lees ook mee op mijn Facebookpagina zodat je geen blog, foto, haiku en hersenspinsel meer mist. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

10 thoughts on “WE-300 Ontgroenen

  1. Niet alles loopt goed af.

    Like

  2. Tja het onderbuikgevoel is er niet voor niets hè…. horrorverhalen zijn er genoeg maar ja erbij horen vinden sommigen te belangrijk…. wie zich brandt moet op de blaren zitten

    Prachtig beschreven

    Liked by 1 persoon

  3. Pingback: We gáán naar de Ardénnen!! | Platoonline

  4. Zo… die Myrthe heeft in een avond haar lesje wel geleerd. Ze hoort er helemaal bij maar nu wil ze vermoedelijk helemaal niet meer. Ze hebben haar TE fors aan de tand gevoeld.
    Een mooi gruwelijke WE, een ontgroeningsverhaal dat er mag zijn. Mooi. Maar ik ben blij dat ik het niet heb meegemaakt. Brrrr…..

    Liked by 1 persoon

  5. Teveel tegengesparteld toen ze de badkuip in moest, en daardoor een tand kwijt?
    Tja, als je er bij wilt horen moet je er wat voor over hebben…! 😉
    Maar ik heb makkelijk praten…

    Liked by 1 persoon

  6. Via Plato beland ik op dit blog en zie in de zijbalk zowaar “zwijmelen op zaterdag” staan. Wat jammer dat je toen geen linkje bij mij hebt geplaatst. Je bent van harte welkom. Eventueel kun je het linkje nog over 2 dagen op mijn nieuwe ZOZ 196 plaatsen.
    Mooie en griezelige WE-invulling.
    Groet,
    Marja.

    Liked by 1 persoon

    • A.s. zaterdag ga ik zeker in linkje plaatsen bij de nw. ZOZ. Afgelopen zaterdag had ik zo’n haast om het te plaatsen dat ik eigenlijk vergeten ben te kijken hoe het precies moet. Dit is trouwens mijn eerste ZOZ. Ik weet niet of het me iedere zaterdag lukt maar ik ga er zeker mee door. vriendelijke groet AnneMarie

      Like

  7. Tja, je moet er wat voor over hebben om erbij te horen…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

