Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Z.O.Z ‘Die Kätze lässt das Mausen nicht’

11 reacties

Klassieke muziek is bij ons een hot. Veel andere genres kunnen ons bekoren maar na een rondje vreemdgaan keren we altijd weer terug naar onze Klassiekers. Lang voordat Classic FM bestond luisterden we naar die mooie Vinyl platen. Deze platen hadden als voordeel of nadeel net zoals je wilt, dat je het hele concert, opera, cantate, oratoria en dergelijke in zijn totaliteit af moest luisteren. Bij Classic FM hoor je in het merendeel de favoriete gedeelten uit een stuk. Dat is heerlijk om naar te luisteren als je het als achtergrond muziek wilt gebruiken. Willen we alles beluisteren dan gaan we er ‘s-avonds eens goed voor zitten zetten een CD op om het gehele concert te beluisteren.

Onze kinderen zijn behoorlijk geïndoctrineerd wat de Klassieke muziek betreft. Toen zij klein waren werd er net als nu zowel op de dag als ‘s-avonds veel klassieke muziek beluisterd. Ze zijn behoorlijk daar door redelijk erfelijk belast. Ook in de klassiek muziek vindt je vrolijke en positieve muziek. Bij de vrolijke stukken  werd er heerlijk mee gedanst en gezongen door de kinderen en mij. Eén van zo’n gedeelte waar we helemaal los bij gingen was ‘Die Kätze lässt dat Mausen nicht’ van J.S. Bach. Nog steeds gaat de radio hard als we dit gedeelte uit de Kaffee Kantate BWV 211 van J.S. Bach horen. Inmiddels is het meezingen en dansen met de kinderen nostalgie geworden. Veel zwijmelplezier.

Voor meer zwijmels kijk bij Marja

P.s. Kijk en lees mee op de Facebookpagina Bewegen en nog veel meer en mis zo helemaal niets. Vind ik leuk!!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

11 thoughts on “Z.O.Z ‘Die Kätze lässt das Mausen nicht’

  1. Even zalig 5 minuten weggedroomd op dit vertrouwde, leuke stuk. Dank je!

    Liked by 1 persoon

  2. Dat is een vrolijke zwijmel. Leuk om nu ook wat meer klassiek langs te horen komen. Dank je wel.

    Liked by 1 persoon

  3. Geweldig….. zit veel prachtigs tussen inderdaad, ik vond deze muziek als kind al mooi, had een oom die weg was van klassieke muziek. Helaas denken man en kids er anders over, maar aan de andere kant ben ik vaak genoeg alleen thuis dus luistertijd is er genoeg.

    Fijn weekend

    Liked by 1 persoon

  4. En een lekker kopje koffie erbij zoals in de video. Heerlijk.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik kende eigenlijk weinig klassieke muziek, ook niet mee opgegroeid. Maar door mijn werk voor de krant regelmatig bij concerten of delen van concerten geweest en kan nu best een aantal dingen waarderen als staat het nog niet bovenaan mij mijn muziekkeuze.

    Liked by 1 persoon

  6. Ik had vroeger een stevige afkeer van klassiek. Dat komt waarschijnlijk door het verbod om “mijn” muziek te luisteren op de radio, die alleen aan mocht voor nieuws en kerkmuziek.
    Nu kan ik klassiek steeds meer waarderen, maar zal nooit een kenner worden die alle titels en componisten weet…
    Mooi stuk, dit!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

