Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Nougatine schuimpjes taart

4 reacties

Afgelopen zondag was de oudste dochter jarig. Reden genoeg om lekker een taart recept uit te proberen wat al een tijdje in mijn hoofd zit. Een appeltaart is standaard, die hoort er gewoon bij. Veel visite zou teleurgesteld zijn als ik hem niet had maar ik probeer graag andere taarten uit. Meestal bak ik een appeltaart plus een taart waar ik op dat moment zin in heb of inspiratie voor heb. Deze keer de appeltaart en een Nougatine-schuimpjes taart.

Omdat hij zo goed gelukt is wilde ik toch maar eens proberen hem met jullie te delen. Eens zien of het een blog wordt welke voor herhaling vatbaar is. Zelf vind ik het namelijk erg leuk om recepten van anderen te lezen en eventueel uit te proberen.

Nougatine-schuimpjes taart oven:           175°, baktijd: 25-30 min. springvorm Ø 24 cm.
Ingrediënten:
250 gr. biscuitmix van de bakzolder of biscuitmix na keuze.
3 eieren
water
Vulling en afwerking:
amaretto
½ zakje nougatine bavarois
amaretto
1 zk. klopvast
2 x 250 ml. slagroom
35 gr. suiker
kant en klare nougatine
kant en klare merinque schuimstaafjes of iets dergelijks na keuze
bakspray
Bereiding:
Mix de taartmix met de eieren en het water zoals beschreven op het pak.
Spuit de vorm in met bakspray en stort de mix in de vorm.
Bak de taart in de oven volgens de aangegeven temperatuur en minuten.
(Je kunt dit e.v. ook een dag van te voren doen)
Klop vervolgens de nougatine bavarois samen met 250 ml. slagroom stijf en zet weg in de koelkast.
Snijd de biscuittaart doormidden en besprenkel hem met amaretto.
Smeer de nougatine slagroom op de onderste helft. De randen iets minder dik besmeren dan het midden.
Leg de andere helft erboven op en druk hem vanuit het midden iets aan zodat de bavarois goed verdeeld wordt.
Klop de andere 250 ml. slagroom met de klopvast en 35 gr. suiker stijf.
Besmeer de hele taart met deze slagroom en bestrooi de randen met nougatine.
Strooi de merinque staafjes op schuimpjes over de bovenkant.
Ik gebruik veel ingrediënten van ‘De Bakzolder”. Er is een winkel hier in dorp die veel van ‘De Bakzolder’ verkoopt. Je kunt het ook online kopen.
Ik noem en geef de link van ‘De Bakzolder’ maar dit is alleen als tip bedoeld, niet als reclame.

P.s. Klopt er iets niet, heb je vragen, ideeën of suggesties. Schroom niet en plaats een reactie.

Kijk ook mee op de Facebookpagina ‘de andere AnneMarie’  maar lees je liever over de sportieve AnneMarie bezoek dan eens de Pagina ‘Bewegen en nog veel meer’ Vind ik leuk!!

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

4 thoughts on “Nougatine schuimpjes taart

  1. Aangezien ik hier in de huis niet de bakker/koker ben etc doe je mij geen plezier met een recept maar heej dat is gelukkig totaal niet belangrijk …want er zijn legio die je er wel een plezier mee doet. Ik heb hem wel gekopieerd en naar mijn (v)echtgenoot gemaild want hij vindt dat dan weer wel heel erg leuk alleen blog hij er niet over 😉

    Like

Geef een reactie

