Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Z.O.Z. Reclame

16 reacties

Reclame. Meestal als er reclame op televisie komt ga ik een plas doen, ga even koffie zetten, doe de was in de droogtrommel enz. enz. Wat ik over het algemeen hoor is dat eigenlijk niemand de reclame blijft kijken tot het volgende programma of vervolg van de het programma of film.

Maar soms, soms kijk ik  wel een reclame.  Meestal omdat de muziek mij aanpreekt. Dit nummer als omlijsting bij een NS reclame laat mij steeds weer op de bank zitten en tot het einde toe afkijken. De beelden van bekende stations, plaatsen, landen en de eindbestemming een Piano bar in Londen,  laten veel aan de fantasie over. Samen met de muziek laat de NS je bij deze reclame je eigen reis maken.

Het nummer Piano Man van Billy Joël is uit 1973 en doet het nog steeds erg goed. In Nederland staat hij ieder jaar hoog in de Top 2000 van Radio 2 lees ik op Wikipedia. In de lijst van Marja komt hij al 3 keer voor. De laatste keer was in november vorig jaar. Van mij mag hij wel weer een keer als Zwijmel op zaterdag verschijnen.

Piano Man – Billy Joel

Voor meer zwijmels kijk bij Marja

Kijk en lees ook mee op de Facebookpagina de andere AnneMarie Zou ik leuk vinden.

Auteur: AnneMarie

Sporten en bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig, maar hoe pas je dat in naast de taken die je door te leven hebt gekregen.

16 thoughts on “Z.O.Z. Reclame

  1. Je hebt helemaal gelijk…. deze swingt de pan wel uit …. heb ‘m zelf ook al eens geplaatst

    Liked by 1 persoon

  2. P S
    Weet je dat je blog in de verkeerde tijdzone staat ?

    Liked by 1 persoon

  3. Het blijft een zalig nummer. De reclame ken ik niet. Ik kijk erg weinig tv en we hebben hier geen Nederlandse commerciële zenders.

    Liked by 1 persoon

  4. Inderdaad; die reclame nodigt uit tot blijven kijken en je eigen ‘reis’ te maken. Goede muziekkeus, zowel voor de zwijmel als de reclame.

    Liked by 1 persoon

  5. Sommige reclames vallen gewoon op. Maar ook ik blijf er niet speciaal voor zitten, als ik al TV kijk.. Lekker muziekje hoor!

    Liked by 1 persoon

  6. Mijn oren gaan bovengemiddeld achteruit. Spraak is lastig maar muziek blijft gelukkig tot nu toe aandacht vragen en herkenning.

    Like

  7. Eerst lezend dacht ik even aan de film “The Piano”, maar dat was een dwaalspoor. Deze muziek zit ook op een plek in mijn geheugen die gemakkelijk te benaderen is; mooi om weer eens te horen!

    Liked by 1 persoon

  8. O ja, bij reclame zetten we altijd het geluid af met de “mute” op de afstandbediening. De meeste reclames zijn irritant, sommige zijn de eerste keer wel leuk en daarna zéér irritant. Er zijn maar zelden reclames die langer leuk blijven.

    Liked by 1 persoon

  9. Ik ken de reclame. En het is een heerlijk nummer.

    Liefs Frederique

    Like

  10. Wat een pareltje, en wat goed dat deze voor reclame wordt gebruikt !

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

