Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Nieuw fototoestel

10 reacties

Twee jaar geleden heb ik een fototoestel gekocht omdat ik zo af en toe wat leuke foto’s wilde maken en dat niet altijd met mijn telefoon wilde doen. De foto’s van mijn telefoon hebben een langwerpig van formaat en dat is niet altijd handig. Wanneer je ze in een fotoboek wilt zetten moet je wat kunst en vliegwerk verrichten om het er fatsoenlijk uit te laten zien. Het ziet er simpel weg niet zo professioneel uit al die vreemde langwerpige foto’s in je fotoboek.

Ik heb toen voor een toestel gekozen wat niet te duur was met de gedachte dat Wim ook foto’s maakt en ik die van hem e.v. kan gebruiken. Alleen, zijn foto’s worden op de computer gezet om ze daarna niet/nooit meer terug te zien, tenzij hij er een fotoboek van maakt.  Overal fotoboeken van maken is tamelijk kostbaar waar bovendien veel tijd in gaat zitten en je ook niet altijd zin in hebt. Kortom, ik zie ze gewoon niet meer terug.

Wat blijkt verder. Ik maak en dat hadden we kunnen bedenken, andere foto’s dan hij. Door mij worden er meer huiselijke plaatjes geschoten. Ik kies vaak voor andere onderwerpen en ben ook af en toe alleen of met anderen op stap. Eerst fotografeerde ik dan met mijn telefoon maar dat werd ik een beetje zat.

Maar zo als dat meestal gaat, je leert, je wilt (lees, de Wil van het Willen) meer en je loopt steeds vaker tegen beperkingen van je toestelletje op.  Daar komt bij dat we over niet al te lange tijd op vakantie gaan en op pad gaan met een toestel waar je niet meer blij van wordt is niet prettig. Ik werd er een beetje peuneveu van.

Daar moest dus wat aan gebeuren. Dan maar zoeken in de begroting of er nog ergens een gaatje te vinden is om deze uitgave te verantwoorden. Je kunt hier over blijven plussen en minnen maar het zijn nu eenmaal uitgaven die pijn in de portemonnee doen. Wat dacht je wat ik heb gelukkig een gaatje in de begroting gevonden en een nieuw toestel gekocht. Een compactcamera met meer mogelijkheden dan mijn vorige. Het oude is inmiddels ook al verkocht via Marktplaats. Een klein beetje verantwoord bezig geweest ben ik wel.

Het nieuwe toestel is nog lang niet getest op alle mogelijkheden maar ik wordt er nu al helemaal blij van. Er kan zoveel meer dan met het oude en de foto’s zijn snel en makkelijk gemaakt. Het toestel is ook handmatig in te stellen maar ondanks dat het nu op automatisch staat zijn de foto’s al mooier en beter van kwaliteit.

 

P.S. Kijk en lees ook mee op de Facebookpagina de andere AnneMarie. Zou ik leuk vinden.

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

10 thoughts on “Nieuw fototoestel

  1. Alhoewel al weer een paar jaar geleden snap ik dit als geen ander 😉

    Ik heb er ook tijdje over gedaan hoor, het benodigde bedrag bij elkaar te sprokkelen voor mijn 1e srl-camera. In mei kocht ik een nieuwe, mijn 3e inmiddels.
    het langdurig sprokkelen maakt overigens het plezier alleen maar groter vind ik.

    Ik wens je heel veel plezier en vooral veel mooie foto’s toe natuurlijk.

    Liked by 1 persoon

    • Ja dank je wel. Ik ben er echt heel blij mee. En ik denk gelijk maar te gaan sparen voor een spiegelreflex of systeemcamera. Voorlopig ben ik daar nog niet aan toe maar verwacht wel dat dat de volgende stap zal gaan worden
      Voorlopig maar even met deze een poosje stoeien.

      Like

      • Dat snap ik wel hoor.
        alles op zijn tijd…. als het zo moet zijn gebeurt het toch wel…. en wellicht kun je met een 2e handse beginnen om eerst te ontdekken of het echt iets voor je is of niet om te stoeien met lenzen etc

        Liked by 1 persoon

      • ps … bezuinig niet op een goede tas…. zowel voor de spullen als je gezondheid is dat een must (vind ik…. die tip kreeg ik ooit van een professioneel fotograaf, heb ik opgevolgd, en nooit 1 seconde spijt van gehad)

        Liked by 1 persoon

  2. Veel plezier met je nieuwe. Spiegelreflex camera’s zijn qua kwaliteit veel mooier maar ook veel duurder dan compact omdat je meer objectieven nodig hebt. Goed over denken voor je eraan begint!

    Liked by 1 persoon

  3. Leuk hoor, een nieuw fototoestel. Gefeliciteerd. Ikzelf ben aan het dubben of ik een lens die ik vorige week in huis gekregen heb wil houden. Ik word niet goed! Het heeft me tenminste één slapeloze nacht gekost. Maar het uur van de beslissing nadert. Reeds!

    Liked by 1 persoon

    • Dank je wel. Ik ben er ook bijzonder blij mee. Hij kan zo in mijn handtasje maar is groots in het maken van foto’s. Wel op tijd zijn met beslissen hoor anders kun je hem niet meer terug sturen. (hi, hi)

      Like

  4. leuke foto’s dus dat beloofd

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

