Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Zeuren en zaniken

2 reacties

Toen ik ruim een jaar geleden begon met bloggen had ik als doel om er een gezellig blog van te maken. Niet zeuren en zaniken over van alles en nog wat maar gewoon steeds iets positief bloggen. Ik denk dat het me niet gaat lukken. Zie hier mijn eerste echte zeur blog.

Vandaag, Sylvana Simons vloog weer eens uit de bocht. Wat was de aanleiding voor haar uitbarsting? Onze nationale zeurkous Johan Derksen heeft Sylvana een aapje dat trots rond holt in Nederland genoemd. RTL heeft de veegpiet geïntroduceerd om de zwarte Piet discussie uit de weg te gaan aangevoerd door Sylvana en Johan Derksen heeft daar mening over uitgesproken.

Sylvana heeft naar aanleiding van deze uitspraak  Johan Derksen een venijnige brief geschreven waarin ze hem met haar lievelingswoord een racist noemt. Voortaan mogen we ook geen aap(je) meer zeggen omdat Sylvana dit racistisch vindt???????

Vervolgens was vandaag om 16.00 uur in het nieuws dat de partijgenoten van Sylvana Simons extra beveiliging voor haar aan hebben gevraagd omdat er op You-tube een filmpje verschenen is over Sylvana ‘Oh oh oh Sylvana’ en dat premier Rutte morgen openlijk afstand van dit filmpje zal moeten nemen. De heren partijgenoten van Sylvana hebben hier een debat over aangevraagd.

Kunt u het nog volgen ik niet meer. Ik probeer al die ophef over zwarte Piet zo veel mogelijk te mijden maar zo af en toe schiet het me toch in het verkeerde keelgat. Nu dit You-tube filmpje ook nog weer.

U en ik hebben ook geen extra beveiliging nodig. Als mevrouw Sylvana en haar partij zich nu eens bezig gaat houden met belangrijker dingen dan zwarte Piet en You-tube filmpjes. Als je je normaal gedraagt heb helemaal geen extra beveiliging nodig. Ik ben nog nooit belachelijk gemaakt op You-Tube.

Kan ze gelijk haar partij genoten opdragen alleen voor het Nederlands paspoort te kiezen en het paspoort van het land van herkomst in te leveren. Hoe kun je Nederland nu regeren als je met één been in een ander land staat?  Zo kun je niet voor Nederland opkomen heren.

 

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

2 thoughts on “Zeuren en zaniken

  1. Ben geen fan van Sylvana, heb het idee dat ze alles doet om in het nieuws te komen. Maar filmpje is ziekelijk!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

