Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Bewegen met het vliegtuig

7 reacties

Bewegen met het vliegtuig. Ik weet het weer, hoe het is, waarom ik niet vliegen wil. Een hobby zal het nooit worden. Niet omdat ik bang ben om te vliegen. De eerste keer dat ik gevlogen heb was even wennen maar vliegangst, ik ken het niet. Daar zit het hem niet in.

Een uurtje of 4 vliegen doet me niet veel, dat kan mijn lijf en geest wel aan. Toch zal ik niet snel voor het vliegtuig kiezen. Als het kan dan stap ik liever in de auto ook al doe je er dan 3 keer zo lang over.

Het valt overigens nog te bezien of het wel 3 keer zo lang is met de auto. Als wij gaan vliegen dan zitten we altijd waar vandaan we ook vertrekken een uur rijden van het vliegveld vandaan. Daar komt bij als je vanaf Schiphol vliegt er zeker voor de wat grotere vluchten minimaal 2 uur vooraf aanwezig moet zijn.

p1000431Inchecken kun je tegenwoordig thuis al, wat aanmerkelijk scheelt qua wachttijd. Maar je koffer moet je nu eenmaal 2 uur van te voren inleveren. Dat moet je trouwens tegenwoordig ook al zelf doen. Er staat wel een hostess bij die alles in goede banen moet leiden maar toch aanmerkelijk minder dames dan vroeger bij het inleveren van de koffers.

Het lijkt sneller te gaan, het zelf inchecken en labelen van de koffers. Of dat werkelijk zo is heb ik nog niet helemaal duidelijk in beeld. Het zelf bezig zijn met de koffers geeft zo veel afleiding dat het wachten in ieder geval korter en minder vervelend lijkt.

Maar dan begint na de diverse pascontrole’s  en het scannen van de handbagage en jezelf toch het grote wachten. Ja je kunt gaan schoppen maar mij komen de winkels op het vliegveld over het algemeen over als overbodige luxe die ik thuis ook niet of nauwelijks koop. Taxfree en nog niet te betalen. We sloffen soms de winkels in maar zijn er snel klaar mee over het algemeen. Een boeken- en tijdschriftenwinkel wil onze aandacht wel wat langer vasthouden maar meestal heb je allang een boek in de tas zitten.

Als ik daar dan zit te wachten komt het hoofdrekenmachientje snel te voorschijn om te berekenen dat ik met de auto al bijna op de helft van de reis zou zijn voordat je überhaupt in het vliegtuig zit.

p1000433

Het prettigst vind ik het om op zo normale tijden te vliegen met zo min mogelijk tijdsverschil. Vroeg opstaan om te gaan vliegen is geen punt maar als ik in de nacht moet vliegen ben ik er naar helemaal kapot. Ik kan met geen mogelijkheid slapen in een vliegtuig en zit mezelf helemaal in de weg en kapot.

Je kunt overwegen om meer beenruimte te kopen maar dan nog vraag ik me af of dat voordelen biedt. Kortom ik kom na zo’n nacht/reis helemaal brak en gaar het vliegtuig uit vallen met nog een lange dag voor me plus een aantal dagen die ik nog nodig heb om bij te komen.

Met de auto reizen is ook vermoeiend maar dat doen we gelukkig niet ‘s-nachts. Als het aantal kilometers te veel is voor één dag dan nemen we een hotelletje tussendoor. Maar soms kun je niet anders dan met het vliegtuig, helaas.

Zo, mijn klaagzang zit er wel weer op want bij het bekijken van de vakantiefoto’s komt gelijk de gedachte naar boven dat ik best weer terug wil om nog meer van het land te kunnen zien.

Meestal gaat er een lange periode overheen voordat ik moed verzamelt heb om weer het vliegtuig in te stappen.  Maar nu even niet.

p1000430

 

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

7 thoughts on “Bewegen met het vliegtuig

  1. Ik heb nog nooit gevlogen ooit een treinreis naar Berlijn was ook niet fantastisch maar zoveel goedkoper dan een vliegtuig

    Liked by 1 persoon

  2. Mijn langste en eerste vliegreis was naar Lanzarote een uurtje of 4 geloof ik. Ik vond het eng maar ook leuk. Had nooit gevlogen wij hadden altijd een boot waar we mee op vakantie gingen. Later nog een keer naar Berlijn maar mijn hobby zal het echt nooit worden. Verder geloof ik ook niet dat ik zal komen maar weet in ieder geval wel wat het is vliegen haha.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik vind vliegen heerlijk, maar ………… ben al een jaar of 10 niet meer de lucht in gegaan ….. helaas.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

