Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Z.O.Z. Ladies in Lavender – Nigel Hess

12 reacties

Dit is een echte zaterdagavondzwijmel.  Romantisch, weemoedig, gevoelig, bij deze muziek kom je tot rust en raak je in de mindfull stand. Er is één minpunt aan deze klassieker, hij is te kort om helemaal in de relaxmodus te geraken. Even op repaet zetten en het mindful-relax moment komt alsnog.

Ladies en Lavender is het thema van de gelijknamige film uit 2004. De film gaat over 2 oudere zussen die aan in Cornwall aan de Engelse kust wonen. Alles veranderd als er op een dag op zee bootongeluk plaatsvond en een jongeman gewond aanspoelt op het strand. De dames ontfermen zich over hem waardoor de dames weer een doel in het leven hebben. Als hij een getalenteerd violist blijkt te zijn duiken er kapers op de kust die van dit talent een graan(tje) mee willen pikken. De dames verzetten zich met hand en tand.

Of het een mooie film is weet ik niet. De muziek streelt mijn oren, het moet haast wel mooie film zijn.

Ladies in Lavender – Nigel Hess, Viool Joshua Bell

Voor meer Zwijmels op zaterdag kijk bij Marja

 

 

 

 

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

12 thoughts on “Z.O.Z. Ladies in Lavender – Nigel Hess

  1. Prachtige muziek. Ik hoop de film toch ooit op tv te zien. Goede actrices.

    Liked by 1 persoon

  2. Mooie muziek inderdaad. De titel vind ik geloof ik nóg mooier: Ladies in lavender! Hoe fraai wil je het hebben.

    Liked by 1 persoon

  3. Las ergens dat In Lavender ook betekent In de motteballen. Oftewel ergens ongebruikt veilig opgeborgen. Dat is het leven wat deze dames hadden voordat de violist in hun leven kwam, zo schijnt het.
    Mooi.

    Liked by 1 persoon

  4. Bedankt voor de tip, lijkt me een mooi film, ga hem zeker kijken.

    Liked by 1 persoon

  5. Mooie rustige muziek . Mocht de film nog komen ga ik zeker kijken.

    Liked by 1 persoon

  6. Zó klinkt een viool mooi! Even opgezocht, solist Joshua Bell.

    Like

  7. Ik vond het een prachtfilm. Ooit gezien op een Britse zender denk ik.

    Liked by 1 persoon

  8. Heerlijk rustige muziek mooie zwijmel

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

