Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Wandel en hardloop update

12 reacties

Even een wandel en hardloop update. Dat jullie er niet zoveel over horen komt omdat ik er op het moment liever niet over praat. Waarom dan? M’n knie……. . Wat er nu precies aan de hand is kunnen we niet ontdekken, de fysio en ik. Vorige week zaterdag heb ik aan de hardlooptraining meegedaan en dat gaat tot ongeveer 4 km. en dan begint m’n knie pijn te doen. Je bent ver van huis dus je moet door. Ben langzamer gaan lopen maar je moet verder.

Zaterdagmiddag bungelde mijn onderbeen zo’n beetje aan mijn knie wat pijn deed en waar natuurlijk niet goed mee te lopen viel. In de sauna (blog komt eraan) zijn mijn spieren goed tot rust gekomen en leek het weer opgelost.

Natuurlijk is dar niet de oplossing. Je kunt niet vergaan van de pijn en dan na een saunabezoek er weer bovenop zijn. Dus maandagavond maar niet gaan hardlopen.

De tijd voor de 4-daagse trainingen begint ook te dringen en met wandelen heb ik er minder last van dan met hardlopen dus toch maar rustig opstarten met de wandeltrainingen. Vorige week was wat mij betreft de officiële start  en daar moest een vervolg op komen.

Dinsdag is mijn vrije dag (man aan het werk) en is mijn kilometer vreetdag wat wandelen betreft. Een aantal ingrediënten voor de appeltaart waren op wat een goede reden was om in Veenendaal naar mijn favoriete bakwinkeltje  te wandelen. 10 km. heen en 10 km. terug. Mooi 20 km. in de pocket op zo’n dag.

Het wandelen ging prima maar ‘s-nachts was mijn knie niet echt happy en hield me een uurtje uit de slaap. Het gekke is als ik ‘s-morgens opsta en in beweging kom dan is de pijn snel weer weg.

Donderdag gingen we even een boodschapje in het dorp doen. Wandelschoenen aan, maar ja we wonen bijna in het centrum dat zou de moeite niet waard zijn zo’n klein stukje dan maar even een rondje bos erbij doen. Uit en thuis ruim 7 km.

De knie doet het nu redelijk goed maar maandag wil ik weer met de hardlooptraining meedoen. Kijken wat er dan gebeurd. Blijft het herstel inzetten of val ik weer terug? Het is en blijft lastig wat ik moet. Ik hoop dat het herstel door blijft gaan.

 

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

12 thoughts on “Wandel en hardloop update

  1. Eigenlijk is een ‘like’ hier niet echt op zijn plaats. Wat vervelend! Ik ben bang dat je niet voldoende rust neemt om die knie te laten herstellen. Zou dat kunnen? Kan me voorstellen dat je er enorm zat van bent. Hopelijk dat het herstel nu inderdaad goed door gaat zetten. Sterkte

    Liked by 1 persoon

  2. Appeltaart ziet er mooi uit!

    Liked by 1 persoon

  3. Hé jasses das niks zo’n knie.

    Liked by 1 persoon

  4. Pingback: Top of een flop, 4 – daagse Nijmegen? | Bewegen en nog veel meer

  5. Pingback: 4-Daagse 2017, genoten maar met een zorgelijke afloop. | Bewegen en nog veel meer

Geef een reactie

