Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Z.O.Z. People – Barbra Streisand

20 reacties

Soms moet je weer even aan iemand herinnert worden zoals bijvoorbeeld aan Barbra Streisand. De VPRO zond een documentaire uit over Barbra Streisand naar aanleiding van haar 75e verjaardag.
Geboren in Brooklyn en komend uit een één ouder gezin wist Barbra al op jonge leeftijd dat ze actrice wilde worden.
Op haar 16e verliet ze haar ouderlijk huis om het geluk als actrice in de grote stad te gaan zoeken. Na diverse malen afgewezen te zijn (too ugly) veroverde ze een klein acteer rolletje waar ze haar talent kon laten zien. Daar ontdekten de filmset dat ze nog een geweldig talent had namelijk haar stem.
Haar stem bracht haar in eerste instantie verder dan haar acteertalent maar Barbra liet het er na verloop van tijd niet bij zitten en pakte het acteren weer op.
Barbra was zo perfectionistisch dat ze zich met alles bemoeide. Ze wist precies hoe ze zelf het beste gefilmd kon worden en had haar eigen ideeën over een film produceren en regisseren. Niet veel later was ze actrice, producente en regisseuse in haar eigen film(s). Het harde werken bleef niet zonder succes en leverde haar de nodige Oscar’s, Grammy’s en een Tony Award op.
Het was voor die tijd een krachtige. Ze wist precies wat ze wilde en menig mannelijk producent en regisseur werd gek van haar vastberadenheid en wilskracht.
Gelukkig heeft ze ook een zachte kant, ze weet haar songs met veel gevoel te brengen. 

Haar films kan ik me niet herinneren gezien te hebben maar veel van haar songs ken ik wel. People is zo’n prachtige song, in de wetenschap dat hier een sterke,  krachtige vrouw staat te zingen, die al jong wist wat ze wilde, gevochten heeft voor haar carrière en het ook bereikt heeft is dubbel genieten. Een Zwijmel om bij weg te zwijmelen.

Barbra Streisand – People

Voor meer Zwijmels kijk bij Marja

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

20 thoughts on “Z.O.Z. People – Barbra Streisand

  1. Ik ben een groot fan van haar. Haar films zijn ook prachtig. Dank voor deze zwijmel.

    Liked by 1 persoon

    • De films ken ik volgens mij geen van alle. Ze zijn me totaal ook ontgaan maar dat heb ik wel meer met films. Haar muziek haal ik er meestal gelijk uit. Dat dan weer wel. Goed weekend x

      Like

  2. Elke vrouw is prachtig mooi! In iedere vorm en uitgave.

    Liked by 1 persoon

  3. ik kan me ook zo 123 geen films van haar voor de geest halen maar haar muziek / stem wel.

    zIj bewijst wel dat je met wilskracht heel ver kunt komen.

    mooie keuze AnneMarie!

    Fijn weekend x

    Liked by 1 persoon

  4. PRACHTIG . Heerlijk om te naar te luisteren. Ik heb altijd genoten van Barbara

    weekendgroetje

    Liked by 1 persoon

  5. Heb de uitzending ook gezien. Heb me nooit gerealiseerd dat ze van mijn leeftijd is (ik word in mei 76), maar heb altijd enorm genoten van haar zingen. En vandaag, dankzij jou, dus weer!

    Liked by 1 persoon

  6. Funny Girl, Hello Dolly, Yentl en recenter Meet the Fockers, dat zijn maar een klein aantal titels van bekende films van Babra (moet nog altijd wennen aan haar kortere voornaam).
    Mooie zangeres en een markant hoofd met dito stem.

    Liked by 1 persoon

  7. Barbra Streisand loopt al weer jaren mee. Second Hand Rose was het eerste nummer dat we van haar draaiden, nog van een single op vinyl. Waar blijft de tijd. People is een aardig nummer. Onze voorkeur gaat meer uit naar Barbara Streisand & Barry Gibb – What Kind Of Fool . Bijgaand de link, kan je ook genieten AnneMarie.

    Liked by 1 persoon

  8. Ik vind haar muziek erg mooi.Kan er stil naar luisteren.
    Dankjewel voor deze bijdrage. Ik heb genoten.

    Liefs Frederique

    Liked by 1 persoon

  9. O ja, Barbara Streisand, een gewéldige stem ! Mooi van lelijkheid zou ik bijna zeggen. Hoewel, dan heb ik het meer over vroeger, sommige vrouwen worden gewoon pas later mooi. Als zij hun persoonlijkheid ontwikkeld hebben. Zou geen film titel kunnen noemen maar ik het er toch wel eens een paar op TV voorbij zien komen. Ze heeft trouwens wél prachtige man, James Brolin, met haar smaak is dus niets mis;-)

    Liked by 1 persoon

  10. Bijzonder verhaal heeft ze. Ken niets van haar het is MN smaak niet.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

