Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Z.O.Z. Soldaat van Oranje

17 reacties

Dodenherdenking en Bevrijdingsdag zijn voorbij maar om het niet te vergeten wat was, vandaag nog een herinnering aan de 2e Wereld Oorlog gegoten in onze nationale Hollandse trots.

Soldaat van Oranje  (tune)

Voor meer zwijmels kijk bij Marja

Auteur: AnneMarie

Bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig en dus eigenlijk geen optie. Bewegen moet, kan altijd en overal.

17 thoughts on “Z.O.Z. Soldaat van Oranje

  1. al meerdere keren gezien… meest indrukwekkende musical ooit…

    Liked by 1 persoon

  2. Heel toepasselijk. Dank je wel.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik denk aan de film. Ben niet in de gelegenheid naar musicals te gaan. En ik denk aan Rogier van Otterloo.
    Heel mooi.

    Liked by 1 persoon

  4. Het is een indrukwekkende musical maar ook de film.
    Fijn weekend

    Liked by 1 persoon

  5. Als pacifist is dit voor mij het goede jaargetijde niet.
    Alles wat met oorlog of herdenkingen te maken heeft, sla ik over.

    Liked by 1 persoon

    • Dat begrijp ik vanuit jouw oogpunt. Maar het mag ook niet meer gebeuren en daar ben ik nou zo bang voor.

      Like

      • Sinds Joegoslavië ben ik zo geschrokken, dat ik er niets meer mee te maken wil hebben.
        Want het gebeurt nu nog steeds!
        En iedereen steekt zijn kop in het zand en gaat met kaarsen en bloemen lopen.
        Schijnheilig noem ik dat.

        Liked by 1 persoon

  6. Marsmuziek eigenlijk, toch? Ik ga niet naar musicals en films zie ik alleen nog soms op TV. Dat deze musical er is, kan niemand ontgaan zijn die niet verstoken is van alle vormen van media.
    Ik heb me ook niet in het verhaal verdiept, maar ik herinner me nog goed hoe we als kind op bijzondere dagen achter de marcherende plaatselijke muziekkorpsen aanliepen; waar zijn ze gebleven…? De laatste keer dat ik “achter de muziek aan” liep (een klein stukje) was bij het Full Colour Festival alhier, ook alweer jaren geleden, achter een marcherende Steelband!

    Liked by 1 persoon

    • Musicals ben ik niet gek op, teveel lawaai maar de film heb ik wel gezien. Kijk wel het liefst thuis, niet zo’n gedoe. Lekker met een roseetje en klaar is Kees. Ja de muziekkorpsen kampen met een tekort aan nieuwe aanwas. Nog even en ze gaan ter ziele.

      Like

  7. Bij de tune van Soldaat van Oranje, denken wij aan de helaas veel te vroeg overleden Rogier van Otterloo. En veel respect voor al die “Soldaten van Oranje”. Laten de pacifisten omstreeks deze tijd hun ogen maar sluiten en hun hoofd in het zand steken.
    Prima muziekkeus AnneMarie.

    Liked by 1 persoon

    • Dank je. We mogen onze helden eren en Roger van Otterloo natuurlijk ook. Weet niet wat ik zou doen in dergelijke situatie maar ik weet dat ik heel boos kan worden om onrecht. Ik sta dus niet voor mezelf in als het op mijn pad zou komen.

      Like

  8. Prachtige zwijmel helemaal mijn smaak dat snap je

    Liked by 1 persoon

  9. Mijn dochter is met school naar de musical geweest en ze was zwaar onder de indruk.
    Nu móet ik van haar ook ernaartoe…
    Dus wie weet ga ik hem ook nog zien 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

