Bewegen en nog veel meer

Bewegen kan altijd en overal

Z.O.Z. NPO 4 Hart en Ziel top 300 2017

10 reacties

Aanstaande week is het weer zover. NPO 4 zendt zijn jaarlijkse ‘Hart en Ziel top 300’ uit. In de voorafgaande 2 weken heeft iedereen zijn favorieten in kunnen vullen. De lijst met voorgestelde muziek stukken liet bovendien ruimte vrij voor nieuwe inbreng, jouw favorieten. Ieder jaar komt er steeds weer verrassende muziek binnen, gelukkig niet steeds het zelfde repertoire.

Vorige week stond de NPO 4 bus in diverse steden waar vandaan het programma van de dag uitgezonden werd. Het publiek kon zijn stem uit brengen en er waren interessante gasten die hun lijstje kwamen brengen. Maar ook passanten werden geïnterviewd over welke stem(men) zij uitbrachten en waarom.

Volgende week vrijdag worden de laatste nummers van de lijst live uitgezonden in Tivoli-Vredenburg te Utrecht. De intree is gratis, je kunt binnen lopen en een kijkje nemen bij de uitzendingen en de live uitvoeringen.

Het duet waar ik voor gekozen heb is op nr. 147 binnen gekomen op de ‘Hart en Ziellijst’
Lakmé van Delibes of wel het ‘Bloemen duet’

Vergeet niet te luisteren van maandag tot en met vrijdag van 7.00 tot 19.00 uur.

Lakmé – Delibes  ‘Bloemen duet’

Voor meer Zwijmels op Zaterdag kijk bij Marja

Auteur: AnneMarie

Sporten en bewegen loopt als een rode draad door mijn leven. Stil zitten is lastig, maar hoe pas je dat in naast de taken die je door te leven hebt gekregen.

10 thoughts on “Z.O.Z. NPO 4 Hart en Ziel top 300 2017

  1. Ben benieuwd inderdaad welke er nu weer nieuw binnen komen.

    Jouw keuze op nr 147… had van mij veel hoger mogen staan. Ooit, heel lang geleden heb ik het zelf gezongen en die herinneringen bezorgen me nog steeds kippenvel 😉

    Fijn weekend.

    Liked by 1 persoon

  2. Dit gaat bij mij door ‘merg en been’ maar vooral mijn hoofd kan er niet tegen. Dus sla ik deze over.

    Liked by 1 persoon

  3. Tja, ofschoon ik wel dichter bij klassiek gegroeid ben, dit is niet mijn genre. Doet niets af aan jouw smaak en keuze. Misschien dat mijn lief dit mooi vindt… maar ze ZOZ zelf niet en we hebben een drukke tijd…

    Liked by 1 persoon

  4. Ik ben niet zo van de klassieke muziek maar ga zeker eens luisteren…..

    Like

  5. O wat een prachtig klassiek stuk toch. Ik ga die lijst zeker opzoeken.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

