Japans op zaterdag, spijt

Druk met de lente
Had ik deze week geen tijd
Niets aan het handje

Althans, dat dacht ik
Nu heb ik natuurlijk spijt
Laten verleiden

Door luiheid en lust
Lui door het grijze weer en
Lust in een goed boek

Maak het alsnog goed
Ga mijn leven beteren
Het heilige doel

In ieder geval
Voor vandaag probeer ik de
Zaak nog te redden

Beloof beterschap
Maar reken me niet op af
Als ik een keer pas

Voor meer Japans op zaterdag kijk bij Marion Driessen

JAPANS GEDICHT OP ZATERDAG

  • haiku: natuur | drie regels | 5-7-5
  • senryu: grappig tweelingzusje van haiku
  • tanka: vijf regels | 5-7-5-7-7 | persoonlijker en lyrischer dan haiku
  • kyoka: grappig tweelingbroertje van tanka
  • haiga: haiku of tanka met afbeelding
  • sedoka: zes regels | 5-7-7-5-7-7
  • renga: afwisselend lange drieregelige en korte tweeregelige verzen, door meerdere personen geschreven
  • haibun: poëzie en proza vermengd

6 gedachten over “Japans op zaterdag, spijt

Reacties zijn gesloten.