Wandelschoen of gladiool

Maandag toen ik in de dierentuin liep werd ik ineens gebeld. Hu?? Wie belt mij?
Iemand van mijn wandelgroep, zo simpel kan het zijn. De vraag was niet zo simpel, of ik al ingeschreven had om mijn startbewijs te ruilen? Oh nee hè. Is dat vandaag? Ja ja, dat is vandaag we hebben er net een mail over gehad, we moeten allemaal ruilen naar een wandelschoen.

Wat je bent/hebt bij de 4-daagse bepaald de starttijden. En ja als je met een hele groep gaat is het wel zo makkelijk, sterker nog, gezelliger als je gezamelijk kunt starten.

Nu ben ik een wandelschoen, dus ik zat al goed maar dochterlief is een gladiool en dat wil je niet. Samen uit, samen thuis en zeker bij de 4-daagse.
Stress alom.

Na het eerste belletje zaten we op het terras in de dierentuin een kopje koffie te drinken om de dag af te sluiten maar ik had geen rust meer. Hier moest iets geregeld worden. Lotte bellen, lotte bellen was her enige nog wat er door mijn hoofd ging. Heb me geëxcuseerd, snel afscheid genomen van m’n vrienden en ben weg gestoven.

Zoals ik al wist stond de auto helemaal achteraan op de parkeerplaats dus ondertussen maar even bellen naar Lotte.
Heb jij de mail al gezien en heb je ingeschreven om te ruilen? NEE, dat had ze niet. Oh joh, daar moet je dan ff achteraan.
Lotte als een razende alles opgezocht en snel ingeschreven om haar startbewijs te ruilen. Het wachten kon weer beginnen.
De 4-daagse blijft je bezig houden.

Gisteravond na 22.00 uur kwam het verlossende antwoord al. Veel sneller dan we verwacht hadden en we hebben geluk. Haar startbewijs is omgeruild naar een wandelschoen. Pffff dat was weer peentjes zweten.
Je startbewijs op de wedren ruilen is niet iets waar je op zit te wachten.
Deze storm (in een glas water) hebben we ook weer overleefd.
Weer verder met trainen.

 

31 gedachten over “Wandelschoen of gladiool

            1. Als de voeten niet kunnen of willen dan gaat het zeker niet lukken. De voeten hebben zoveel te lijden van 4 dagen wandelen. Denk alleen al eens aan de blaren.

              Geliked door 1 persoon

  1. mogge AnneMarie
    ja ik weet dat je plots geen rust meer had 🙂
    en wat ben ik blij , dat op het eind alles in kannen en kruiken is , of moet ik zeggen bidons hihi
    ja nu flip en flop maar weer wat vaker aan , en aan het trainen gaan
    geniet de dag

    Geliked door 1 persoon

      1. ik zag je aankomen lopen , en zag gelijk dat zij de dag vrij hadden hihi
        mooi dat het goed gekomen is 🙂

        ja zeker een interessante wandeling , mede daardoor stond ie op mijn lijstje
        ben ook erg blij met het boekje dat ik van Liesbeth mag gebruiken , bij elke straat wisseling iets lezen over de geschiedenis , heel indrukwekkend
        ik zoek wat info bij de foto’s welke ik maakte
        ja aanstonds terug in de tijd met een zooitje ongeregeld hihi , maar zeker heel gezellig ook 🙂

        Geliked door 1 persoon

  2. Als je met een groepje loopt zijn die verschillende starttijden inderdaad helemaal niet leuk, ik liep alleen en dan maakt het niet zoveel uit. Fijn dat het alsnog goedgekomen is. Er komt ‘echt veel meer kijken bij de vierdaagse dan wandelen alleen. Het zijn ook juist al die bijkomstigheden die belet hebben dat het virus zich in mij kon nestelen.

    Geliked door 1 persoon

    1. Ik heb al geroepen dat ik volgend jaar niet meer ga. Maar ik twijfel nu al. Moet het feest nog beginnen. Ik kom er niet meer van af denk ik.

      Like

      1. Ik loop ook liever niet zo in de meute dus voor mij was de keuze niet moeilijk, onwijs leuk om de sfeer een keer mee te maken want dát maak je nergens mee.

        Geliked door 1 persoon

  3. Het houdt je wel intensief bezig. Dat weet ik, want een vriendin van mij heeft ooit meegedaan. Alles moet nu even wijken voor de vierdaagse. Ga ervoor Anne Marie! Ik duim voor je, in welke schoen je ook loopt… Respect.

    Geliked door 1 persoon

    1. Buiten het trainen om blijf je er idd mee bezig. In dit geval was het zeer wenselijk om actie te ondernemen. Afgezien van het feit dat onze dochter meet gaat. Het is altijd zo’n gedoe om met z’n allen te kunnen starten en dat is toch wel het leukste.

      Geliked door 1 persoon

  4. ha die AnneMarie
    nou gelukkig niet echt uit de hand gelopen hihi , maar er is een stevig pintje gedronken hoor
    het was beren gezellig met deze oude maten 🙂
    fijne avond groet

    Geliked door 1 persoon

    1. echt wel hihi
      we waren altijd al een hechte groep , helaas zijn er al een paar niet meer onder ons 🙂
      maar we gaan lang terug , ik werkte met hen 34 jaar

      alvast een slaap wel groet

      Geliked door 1 persoon

  5. Wel inderdaad leuk om samen te lopen natuurlijk dat was de opzet. Alleen ik snap niet het verschil tussen een wandelschoen en een gladiool 😉 Ben ook een leek wat dat betreft.

    Geliked door 1 persoon

Reacties zijn gesloten.