Wandel tag

Meestal laat ik een tag aan me voorbij gaan maar deze wandel tag kan ik niet laten schieten. Marije van Mooi leven – bij de gans vond hem bij Vera wandelt.

Waarom wandel je?

Vroeger wandelde ik altijd met onze Labrador, Floortje. Maar toen zij overleed kwam er niet veel meer van wandelen. Weer een hond nemen zagen we niet zo zitten omdat je dan te gebonden bent. Nadat ik voor de derde keer wegbezuinigd was op mijn werk en niet meer geloofde ooit nog aan het werk te zullen komen ben ik gaan trainen voor de 4-daagse. Dat was een grote wens om die nog eens te lopen. En ja, één keer de 4-daagse gelopen en je bent verslaafd. Ik wandel nog steeds.

Wanneer wandel je?

Na de 4-daagse wandel ik meestal een tijdje iets minder maar in de vakantie en na alle verjaardagen in september begin ik weer tochten te wandelen.

Waar wandel je het liefst?

Het maakt me niet zoveel uit. In de bossen loop ik graag ‘s-zomers omdat het daar koeler is. Zodra het wat minder warm wordt kom ik niet meer in de bossen omdat ik graag in de zon loop, de weilanden, dijken, door dorpen enz. Maar een flinke stadswandeling vind ik ook heel erg leuk.DSC_1483-EFFECTS

Wandel je samen of alleen?

Het liefst wandel ik samen. Vaak gaat mijn echtgenoot maar ook met de wandelclub waar ik lid van ben loop ik graag mee. Als ik langere tochten moet lopen ivm met de 4-daagse en het komt niet uit om met iemand samen te lopen dan wandel ik ook alleen. Best lekker om af en toe alleen te lopen maar liever niet altijd alleen. Voel me op den duur toch wel een beetje Remi. Ik ben een vreselijke mix van een introvert- en extrovert type. Een beetje lastig soms voor mezelf, wil ik alleen of ga ik voor gezelschap?

Wat is voor jou het perfecte wandelweer?

Maakt me niet zoveel uit. Je kunt beter vragen wanneer niet? Als het regent en als er mist hangt dan krijg je mij niet naar buiten. Met regen wordt je kletsnat dat spreekt voor zich maar met mist wordt je nat en loop je jezelf gewoon niet warm. Bovendien zie je helemaal niets, klein grauw wereldje dan. Trouwens als het tegen de 30° loopt wordt ik ook niet meer zo blij van en flinke wandeling. Maar met de 4-daagse heb je geen keus en ga je ervoor ondanks dat het heet is.

Wat neem je mee tijdens jouw wandeling?

Drinken en wat te eten plus mijn fototoestel. Iets te drinken moet ik mee hebben, dat zit tussen de oren. Iets te eten voor het geval ik geen restaurantje tegen kom maar liever drink ik ergens koffie met gebak of lunch ik in een leuke lunchroom .

Wat is jouw wandeltempo?

Ongeveer 5,6 km. per uur. Maar het hangt ook af van waar ik wandel. Is er veel te zien en te fotograferen dan loop ik niet zo snel. Moeten er tochten gelopen worden ivm 4-daagse trainingen dan gaat het iets sneller.

Op welke schoenen wandel je?

Op Brooks Ghost 9, officieel is het een hardloop schoen maar omdat ik snel blaren loop is het voor mij belangrijk dat de binnenkant van de schoen niet van stug leer of zoiets dergelijks is. De Brooks Ghost 9 bied stevigheid maar is van binnen zacht en ik kan de warmte van mijn voeten goed kwijt in deze schoenen. Op mijn foam schoentjes kan ik ook bijzonder goed wandelen maar die gebruik ik alleen als ik er iets anders uit wil zien dan een rasechte wandelaar.DSC_1761

Wandel je het liefst verhard of onverhard?

Ook dat maakt me niet zoveel uit. Mul zand ik vermoeiend maar daar loop je meestal toch niet een wandeltocht lang in en dan denk ik maar, even een stukje extra zware training, dat pik ik mooi even mee, goed voor de conditie. Bij een harde ondergrond zoals bij de 4-daagse kun je wel lekker door lopen. Hoef je niet zo op kuilen, wortels van bomen enzovoort te letten. Dat is best lekker lopen, kilometers vreten en geen last van mijn nek hebben omdat ik niet zo op hoef te letten waar ik loop.

Wanneer is een wandeling voor jou geslaagd?

Meestal toch wel na een lange wandeltocht. Met een fijn koffie of lunch momentje erin. Als ik dan ‘s-avonds lekker rozig van het buiten zijn en met de beentjes omhoog op de bank zit kan ik uiterst tevreden zijn over de wandeldag.

Heb jij ook zin om de wandel tag in te vullen?  Vul hem in op je eigen blog en laat een link achter bij Vera wandelt.

 

23 gedachten over “Wandel tag

    1. Maar dat is ook heerlijk. Als je moet trainen valt er weinig te fotograferen en dat is soms zo jammer. Maar goed het is beide leuk om te doen.

      Like

  1. Leuk om te lezen! Ik bewonder je deelname aan de 4edaagse! In mijn groep van het ziekenhuis van de afvallers zit een mevrouw die nu ook helemaal verslaafd is aan het wandelen. Het was voor haar de beloning na de afvalperiode om het nu wel te kunnen.Op mijn lijstje staan wel een aantal pelgrimstochten 😉

    Like

  2. Ja deze tag kwam ik hier en daar al tegen. Veel herkenbaarheid alleen kon ik de lokroep van de vierdaagse na die éne keer deelnemen tot nu toe weerstaan. Zeg nooit nooit maar zo’n kruisje zonder kroontje is toch een beetje kaal;-)

    Like

  3. ik wandel ook graag en best veel , meestal op de LAW s dwars door het land
    kom in het voorjaar wel mensen tegen die aan het trainen zijn voor de 4 daagse mijzelf is dat te massaal, loop dan ook graag alleen , af en toe een oud collega mee
    wandel groet

    Like

  4. Een perfecte tag voor jou 😉
    En je antwoorden verbazen me ook totaal niet, vind ze zo bij je passen, voor zover ik je ken en daarover kan oordelen.
    Mooi ingevuld!!

    Geliked door 1 persoon

  5. Gelukkig, er zijn er meer die een hekel aan tags hebben (-:
    Je boft met het mooie weer van de laatste dagen. Ik begrijp je gemis van de hond en ook waarom je er niet meer aan begint.
    Lieve groet

    Geliked door 1 persoon

Reacties zijn gesloten.